A Forma-1 elöljárói megállapodtak abban, hogy a szezont megelőzően egy extra esőgumi-tesztet iktatnak be a királykategória kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli számára.
A Forma-1 elöljárói megállapodtak abban, hogy a szezont megelőzően egy extra esőgumi-tesztet iktatnak be a királykategória kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli számára.
Az olasz gyártó esőgumijait számos kritika érte az elmúlt idényben, a versenyzők elmondása szerint ugyanis azokon bőven lehetne még javítania.
Ennek azért is komoly jelentősége volna, mert a 2017-es idénytől kezdődően már nem lesznek biztonsági autós rajtok a Forma-1-ben – tehát még esős pályán is mindenképpen állórajtokkal indulnak a versenyek, feltéve, ha a körülmények biztonságosak lesznek.
Az F1 Bizottságának keddi, genfi ülésén a Pirelli kívánsága meghallgatásra talált: úgy döntöttek, még a 2017-es szezon kezdete előtt egy extra esőgumi-tesztet iktatnak be a gyártó számára.
Úgy tudni, a teszten azokat az autókat használják majd, melyekkel a Pirelli tavaly már gyakorolhatott: a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes korábbi, átalakított versenygépeivel.
Azt egyelőre még nem tudni, az esős tesztet melyik pályán tartják majd, ám jó eséllyel a Paul Ricard versenypálya lesz a befutó, ott ugyanis lehetőség van mesterségesen eláztatni a versenypályát.