A német istálló az új technikai regulák 2022-es bevezetése óta szenved az F1-ben, problémáit pedig az idei, W14-es kódjelű versenyautóval sem tudta maradéktalanul megoldani. 2026-ban ismét változnak a királykategória szabályai: módosulnak a motorokra vonatkozó regulák, valamint a karosszériára vonatkozó szabályokat is ennek megfelelően alakítják, de várhatóan aktív aerodinamikai megoldásokat is bevezetnek.
A Forma-1 hétszeres világbajnoka, Lewis Hamilton nemrég azt mondta, a következő fél év kritikus lesz a Mercedes számára, ha a következő években újra a világbajnoki címekért akarnak csatázni. Arra a kérdésre, hogy egyetért-e a brit pilótával, a Mercedes technikai igazgatója, James Allison így felelt: „Egy dolog miatt más autó lesz. Szóval nem az ideivel fogunk dolgozni. Lewisnak két szempontból is igaza van: egy új szezon következik, és fontos, hogy jó formában kezdjük az új szezont.”
„De most az átlagosnál nagyobb jelentősége lesz ennek, hiszen 2026 már a nyakunkon van, és azt az autót 2025-ben kell megterveznünk. Nagyon valószínű, hogy a 2025-ös autók unokatestvérei lesznek a 2024-es autóknak. Szóval duplán fontos, hogy a 2024-es autó jó legyen.”
Allison hozzátette, nem kell sokáig várniuk arra, hogy kiderüljön, milyen formában lesznek jövőre, az előszezoni teszten látottak ugyanis a legtöbbször igazán jelzésértékűek.
„Az évek során a legtöbb autó esetében, melyeknél volt szerencsém ott lenni, a versenyző bejött, és nem pontosan azt mondta, hogy ’rendben, elkölthetitek a bónuszotokat’, de lényegében igen. A potenciál kiaknázása nem tart olyan nagyon sokáig, ha az autó jónak született. És ezzel is ez lesz a célunk.”
„Nem jellemző ez ránk, de kiélezi a figyelmet, mert meg akarunk bizonyosodni arról, hogy jó autónk van, amivel jó formában lehetünk 2026-ig, és bajnoki címeket zsebelhetünk be.”