A Motorsport.com című brit szaklap nemrég kiderítette, Charlie Whiting versenyigazgató miért döntött úgy a vasárnapi Brazil Nagydíj során, hogy másodszor is megszakítja piros zászlóval a küzdelmet.
A Motorsport.com című brit szaklap nemrég kiderítette, Charlie Whiting versenyigazgató miért döntött úgy a vasárnapi Brazil Nagydíj során, hogy másodszor is megszakítja piros zászlóval a küzdelmet.
A döntést sokan nem értették, egyes versenyzők, például Lewis Hamilton és Max Verstappen a biztonsági autó mögött körözve már úgy fogalmazott a rádión, hogy ideje folytatni a versenyt – a versenyirányítást mégis a bokszba rendelte a mezőnyt.
Mostanra kiderült, mindez azért történt, mert az aktuális időjárás-előrejelzés szerint javulófélben voltak a körülmények, az FIA pedig szerette volna, ha minél több kört meg tudnak tenni a versenyzők versenykörülmények között – ahelyett, hogy a biztonsági autó mögött köröznek.
A szabályok szerint ugyanis a teljes versenytáv teljesítésére 2 óra áll rendelkezésre, ha azonban piros zászlóval megszakítják a futamot, az óra nem pörög tovább, a limit pedig kitolódik egészen 4 órára.
A versenyirányítás döntése végül jónak bizonyult, később ugyanis a mezőny teljesíteni tudta a versenytávot, mind a 71 kört.