A Red Bull riválisai a Monacói Nagydíjon kezdhették dörzsölni a tenyerüket, Sergio Perez időmérőn történt balesete után ugyanis rengeteg fotó készülhetett az RB19-es kódjelű versenyautó aljáról, azt ugyanis egy daru segítségével emelték ki a pályáról. A csapatok többsége pedig természetesen mélyrehatóan kielemezte azt, amit látott, és bár vonzó megoldásnak tűnhet lemásolni az energiaital-gyárosok bizonyos megoldásait, az Aston Martinnál szkeptikusak azzal kapcsolatban, hogy ez potenciális előnyökkel járna.
Sőt, Dan Fallows technikai igazgató szerint nem is lenne sok értelme, a padlólemez működése szempontjából fontos apró részletek ugyanis továbbra is rejtve maradtak a kíváncsi szemek elől.
„Megvannak a saját filozófiáink, illetve a saját módszereink ahhoz, ahogy hozzáállunk dolgokhoz” – mondta a szakember. „És tényleg rengeteg optimalizálásról van szó az olyan dolgok esetében, mint a padlólemez.”
„Annak oka, hogy meglátszanak a részletek a felületen, hogy rengeteg időt töltünk azzal, hogy próbáljuk optimalizálni ezeket a felületeket. Szóval fontos számunkra, hogy folytassuk a fejlesztési utunkat. Úgy véljük, hogy az gazdag lehetőséget biztosít a fejlődésre. Láthattunk egy újabb fejlesztést Kanadában, szóval fontos, hogy ezen az úton folytassuk.”
És bár a Red Bull padlólemezét nem feltétlenül fogja másolni a csapat, Fallows azt mondja, azért alaposan szemügyre vették az RB19-esről készült fotókat. Arra a kérdésre, hogy voltak-e meglepő megoldások az osztrák istálló autóján, a szakember így felelt: „Meglepetések nem, de azt gondolom, mindig érdekes megnézni azt, hogy mit csináltak a többiek.”
„Mindannyian ugyanazokkal a problémákkal nézünk szembe aerodinamikai szempontból, és érdekes látni, ezekre milyen megoldásai vannak a többieknek. Szóval nem volt igazán meglepő, amit láttunk, inkább csak érdekes.”
Az Aston Martin módosított, Kanadában bevetett padlólemezével kapcsolatban a technikai igazgató azt mondta, az év korábbi szakaszában is voltak már hasonlóan komoly fejlesztéseik.
„Fizikailag egy nagyon nagy fejlesztésről volt szó. Az igazság viszont az, hogy már eddig is voltak olyan dolgok az autón, melyek ugyancsak eléggé jelentősek. Folyamatosan próbáljuk fejlesztésekkel felvértezni az autót ahelyett, hogy várnánk néhány versenyt, hogy aztán egy nagyobb csomagot vigyünk pályára. Miközben vizuális szempontból a kanadai volt a leginkább eltérő, nem feltétlenül ez volt a legnagyobb változás a teljesítmény szempontjából.”