A francia istálló nem tudott jól szerepelni az elmúlt idény során: csupán a 6. helyen zárta a konstruktőrök versenyét, miután nemigen tudta tartani a lépést közvetlen ellenfeleivel. Matt Harman elárulta, ennek több oka is volt, a lényeg azonban az, hogy egész egyszerűen nehezen boldogultak az A523-as kódjelű versenyautóval 2023-ban.
“Azt gondolom, egy kicsit felülmúlt bennünket aerodinamikai tekintetben néhány más autó” – magyarázta a technikai igazgató. “A szezon elején sikerült előrelépnünk néhány becélzott istállóval kapcsolatban. Viszont volt néhány csapat, amelyek nagyobb lépést tettek meg nálunk.”
“Ez részben az autó terhelésének, a puszta fejlesztésnek köszönhető, részben pedig annak, hogy meg kellett értenünk, hogyan hozzuki ki a teljesítményt az autóból úgy, ahogy működtetjük azt. Voltak kísérletezések az év közben, hogy ezen felülkerekedjünk. Néhány ezek közül látható volt, de volt, ami nem annyira. Reméljük, hogy ezt a tudást jobb eredményekre tudjuk váltani idén.”
“Nem igazán tudtunk megbirkózni az autóval a második, harmadik, vagy talán a negyedik versenyhétvégéig. Ez elég szokatlan tőlünk. Nagyon tehetséges mérnökcsapatunk van, akik a gyárunkkal együttműködve remekül tudnak dolgozni, de beletelt némi időbe, mire megbirkóztunk az autóval.”
“Nem azért, mert nehéz volt beállítani, hanem azért, mert annyira szűkös volt a tartománya. Szóval kompromisszumokat kellett kötnünk. Nehéz dolog ez. Elmegyünk egy adott pályára, ahol az autó rugózása fontos a versenyzőnek, mi viszont nem tudjuk rendesen belőni, mert veszítünk a teljesítményből.”
Harman beszélt arról is, a fejlesztések terén 2022-ben remek munkát végeztek, a tavalyi autóval azonban nehezebb dolguk volt.
“Nem csináltuk olyan jól, mint az A522-essel – azzal nagyszerű évünk volt. Valahányszor hozzányúltunk az autóhoz a fejlesztések során, sikerült növelnünk a leszorítóerőt, és sikerült csökkentenünk a súlyt. Rengeteg teljesítményt tudtunk kihozni bele. De egyre nehezebbé vált a dolog. De jobban bele kell menni a részletekbe, gondosan meg kell választanunk, hogyan költjük el a pénzünket. Nem gondolom, hogy az elmúlt évben olyan sikeresen tudtunk dolgozni, mint az A522-essel.”
“A következő versenyautónkkal ezért kell kinyitnunk néhány valódi területet. Ez az oka annak is, hogy az autó az elejétől a végéig megújul. Ezt egyébként a teljes mezőny esetében látni fogjuk, hiszen ezekkel az autókkal még pár évig dolgoznunk kell, miközben már a jövőre készülünk.”
Az Alpine február 7-én mutatja be 2024-es versenyautóját a nagyközönségnek.