A Manor Grand Prix november végére elkészül első f1-es karosszériájával, és a tervek szerint az első pályatesztre február elején sor kerülhet, árulta el a jövő évi autó tervezését és fejlesztését felügyelő Nick Wirth.
A Manor Grand Prix november végére elkészül első f1-es karosszériájával, és a tervek szerint az első pályatesztre február elején sor kerülhet, árulta el a jövő évi autó tervezését és fejlesztését felügyelő Nick Wirth.
A Manor istálló már korábban megerősítette, hogy első forma-1-es versenygépét Nick Wirth cége, a Wirth Research tervezi és építi.
A brit szakember, aki számára egyáltalán nem ismeretlen a királykategória, hiszen még saját csapatot (Simtek) is indított a Forma-1-ben, úgy érzi, a munka a tervek szerint halad, így semmi ok az aggodalomra.
“Egy modellvázon már rakjuk össze a komponenseket, az első igazi kaszni már épül, és négy-öt héten belül teljesen elkészül” – mondta az Autosprintnek. “Nagyon elégedett vagyok a töréstesztek alakulásával, így arra számítok, hogy az első autó már február elején pályára gördülhet, és megkezdődhet a tesztelése.”
Wirth azonban reálisan látja az új autó esélyeit, és úgy gondolja, hogy a szezon elején minden bizonnyal csak a mezőny hátsó régiójában lesznek, azonban meggyőződése, hogy az új szabályok lehetőséget adnak majd arra, hogy fokozatosan előrébb kerüljenek.
“Kezdetben hátul leszünk, de bízom abban, hogy mi leszünk a legjobbak az új csapatok közül, és idővel nyomást gyakorolhatunk a tapasztaltabb csapatokra is” – magyarázta.
“Az idén bevezetett új szabályok igencsak felforgatták a mezőnyt a tavalyi évhez képest, és jövőre ismét teljesen mások lesznek a szabályok, amik másféle autókat követelnek meg, különösen a nagyobb tank elhelyezése, a nagyobb súly, gumik, és aerodinamika miatt.”
“Ezt pedig nem szabad alábecsülni, mert ez azt jelenti, hogy jövőre is lehetnek meglepetések. Ha a 2010-es szabályok azonosak lennének az ideiekkel, akkor komolyan aggódnék.”
A szakember egy érdekességet is elhintett, mégpedig azt, hogy az új autó egy percet sem fog a szélcsatornában eltölteni, ugyanis teljes egészében számítógépen tervezik és fejlesztik, a CFD (számítógépes áramlásdinamika) rendszer segítségével, amely az elmúlt években hatalmasat fejlődött, és kezdi átvenni a szélcsatornák helyét, melyek használatát az FIA egyébként is komolyan korlátozza a költségek csökkentése miatt.
“Nem használunk szélcsatornákat. Az aerodinamikát teljes egészében számítógépen, CFD rendszer segítségével fejlesztjük. Egyetlen napot sem fogunk a szélcsatornában tölteni, még ellenőrzés céljából sem” – tette hozzá a szakember.
A Manor GP a hírek szerint a november elsején megrendezésre kerülő szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon jelenti be, hogy a Virgin lesz a névadó szponzora, és Wirth elárulta, hogy nem sokkal azután a versenyzői felállásukról is dönteni fognak.