A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo szerint Michael Schumacher még mindig az olaszok versenyzője lenne, ha engedélyezték volna a harmadik autó indítását, arról nem is beszélve, hogy ő győzte meg a németet, hogy térjen vissza Felipe Massa balesetét követően.
A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo szerint Michael Schumacher még mindig az olaszok versenyzője lenne, ha engedélyezték volna a harmadik autó indítását, arról nem is beszélve, hogy ő győzte meg a németet, hogy térjen vissza Felipe Massa balesetét követően.
“Én voltam a kitalálója ennek az egésznek, mert én ébresztettem fel benne újra a versenyzés iránti vágyat, mikor Felipe súlyos sérülése után helyettest kellett találnunk” – mondta az elnök a Ferrari vadonatúj versenygépe bemutatóján.
Schumacher az elmúlt 14 évet az olaszok színeiben töltötte, 2006-os visszavonulása óta tanácsadóként, azonban az év végén elhagyta a Ferrarit, és a Mercedeshez igazolt.
Di Montezemolo elmondta, hogy soha nem gondolta, hogy a hétszeres világbajnok egy rivális csapatnál fog versenyezni, így sokáig a legújabb fejlesztésekről is beszámoltak neki, bár attól nem tart, hogy emiatt hátrányba kerülnének ellenfelükkel szemben.
“Soha nem gondoltam volna, hogy Michael nem egy Ferrarival fog versenyezni. Most viszont egy ellenfél, de attól nem tartok, hogy bármiféle anyagot magával vitt volna. Abban viszont biztos vagyok, hogy ha engedélyezték volna a harmadik autó használatát, akkor nem a Mercedest, hanem a Ferrarit választotta volna.”
Az elnök szerint a harmadik autók használata azt is lehetővé tenné, hogy az olyan nagy bajnokok, mint amilyen Valentino Rossi (MotoGP), vagy Sebastien Loeb (WRC) is könnyedén bemutatkozhassanak a Forma-1-ben.
“Amikor a harmadik autókról beszélek, nem azt mondom, hogy a Ferrarinak kellene egy harmadik autó” – magyarázta. “A harmadik autó segíthetne a fiatal versenyzőknek a tanulásban és a bekerülésben.”
“Nem jó az, ha egy olyan srác, aki még soha nem vezetett f1-es autót, tréningezés és tesztelés nélkül elindul egy versenyen. Itt az ötlet: Nagyon szívesen adnék egy Ferrarit egy amerikai, német, vagy osztrák csapatnak, és engedném, hogy azt az autót ők futtassák.”
“Sokkal kevesebbe kerülne ez nekik, mintha saját maguknak kellene fejleszteni és építeni egy versenyképes autót. Ez lehetővé tenné, hogy egy tehetséges, vagy éppen fiatal versenyzőt kipróbáljanak, különösebb kockázatvállalás nélkül.”
“Azok a csapatok ugyanis, akik harcba akarnak szállni a vb-címért, nem engedhetik meg maguknak, hogy más szériák nagy tehetségeivel próbálkozzanak, mert nem lehetnek biztosak abban, hogy jó döntést hoznak. Így viszont ez meg lenne oldva.”