A Ferrari ide, SF-23-as kódjelű versenyautója az idei szezonban meglehetősen erősnek mutatkozott eddig az időmérőkön, a versenytempó tekintetében azonban gyakran alulmaradt az Aston Martinnal, és legtöbbször a Mercedesszel szemben is.
Ugyanez volt a képlet a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjon is, ahol Carlos Sainz ugyan a 2. rajtkockát szerezte meg, a versenyen azonban mindkét Mercedes-pilóta előtte végzett, sőt, még a 11. helyről startoló Sergio Perez is. Fred Vasseur mindazonáltal azt mondja, amint megoldják az autó következetességével kapcsolatos gondokat, képesek lesznek versenyezni a Mercedesszel.
„Amint megoldjuk a helyzetet a következetesség kapcsán, el tudjuk képzelni, hogy harcolni tudunk velük a versenyeken” – mondta a szakember. „A Red Bull már más kérdés, főleg [Max] Verstappen esetében. Sokkal gyorsabb nálunk az időmérőn és a versenyen is.”
„A Mercedes sem alszik, Monacóba egy komoly fejlesztési csomaggal érkeztek, nem pihennek tehát. De mi is azt látjuk, hogy az, amit erre a hétvére hoztunk, kifizetődő volt a nyers teljesítmény tekintetében. És ha megnézzük, mi volt a helyzet Miamiban, azt megelőzően, hogy a Mercedes hozta a fejlesztéseit, illetve mi a helyzet ma, akkor szerintem elmondható, hogy előrelépést tettünk a teljesítmény tekintetében, mint ahogy a Mercedes is.”
„Mi egy kicsit talán gyorsabbak vagyunk az időmérőn, de túlságosan következetlenek a versenyen. Ha a miami versenyt nézzük, szerintem Carlos első etapja rendben volt. A második etap viszont gyenge.”
Vasseur szerint az erős időmérős forma azt mutatja, hogy a Ferrari új fejlesztései jól működtek.
„Előre léptünk a potenciált tekintve. A referenciapont Miami. Most az időmérőn legalább Carlost sikerült az első sorba kvalifikálni, ez pedig előrelépés. Ami a versenyt illeti, tekinthetjük úgy, hogy előre tudtunk lépni az Astonhoz képest, de ez közel sem elég.”
„Még mindig jelentős a delta a teljesítményben a Mercedesszel szemben az időmérőtől a versenyig. Erre kell nagy hangsúlyt fektetnünk, ha jó versenyeket akarunk futni vasárnaponként, és pontokat akarunk gyűjteni.”
A Ferrari-főnök szerint azt nehéz megítélni, a maranellói gárda autója melyik pályán lesz a legversenyképesebb.
„Nagyon nehéz jósolni pályáról pályára, hogy meglesz-e a teljesítmény, vagy sem. Most kezdünk tisztább képet kapni az autóról, és tudjuk, hol teljesítünk. Azt gondolom, ez nem a pálya vonalvezetésével, vagy az aszfalttal van összefüggésben. Az aszfaltot tekintve Miami teljesen más volt, és pontosan ugyanez volt a kép az időmérő és a futam között. A Mercedes nem jó referenciapont, mert egy nagy csomaggal érkeztek Monacóba, a delta pedig majdhogynem ugyanaz. Azt gondolom, előre tudtunk lépni, de a következetesség még nincs meg.”