A Ferrari vezetése cáfolja, hogy csapatutasítást alkalmazott volna a vasárnapi Kínai Nagydíjon, mikor Kimi Raikkönen látványosan belassult, és a bajnoki címért még harcban álló Felipe Massa elment mellette.
A Ferrari vezetése cáfolja, hogy csapatutasítást alkalmazott volna a vasárnapi Kínai Nagydíjon, mikor Kimi Raikkönen látványosan belassult, és a bajnoki címért még harcban álló Felipe Massa elment mellette.
Raikkönen mindvégig gyorsabb volt csapattársánál, azonban egyszerűen képtelen volt közelebb kerülni az élen autózó Hamiltonhoz, így az olaszok vélhetően úgy döntöttek, nincs értelme tovább hajtani, inkább helyet cseréltetnek versenyzőikkel, hiszen Massának nagyobb szüksége van a pontokra, mint a vb-címre már esélytelen Raikkönennek.
A manőverre végül a második kiállást követően, hét körrel a leintés előtt került sor a hátsó egyenesben, ahol a brazil pilóta könnyedén elment márkatársa mellett, ezzel megszerezve riválisa mögött a második helyet.
“Sikerült nyolc pontot kihoznunk a helyzetből, ami több mint a hat vagy a nulla. Azonban így is két világbajnoki pontot veszítettünk” – mondta Massa versenymérnöke, Rob Smedley a német Premiere-nek a futam után.
“Massának problémája volt a második etap első köreiben a lágyabb keverékű abroncsok szemcsésedésével, és szerintem ugyanez volt a gondja Kiminek is, így a végén nem tudta hozni azokat a köridőket.”
“A célegyenesre ráfordító kanyar előtt van egy nagyon hosszú egyenes, és Raikkönen autója igencsak alulkormányozott volt ezen a részen, így Felipe megérkezett mögé, és a szélárnyékába került, majd megelőzte.”
Arra a kérdésre, hogy a Ferrari csapatutasítást alkalmazott-e a versenyen, a szakember a következőket felelte: “Abszolút nem volt csapatutasítás, nem, nem… Teljesen sportszerűen ment el mellette a versenypályán.”