A harmadik szabadedzés végén észlelték a problémát, amikor Sebastian Vettel áthajtott a 14-es kanyar alatt lévő csatornán, és a fedél egy része feljött a helyéről. A szabadedzést piros zászlóval megszakították, és megkezdték a javítást.
Az FIA versenyigazgatója, Michael Masi elárulta, valójában nem a csatorna teteje volt a probléma forrása, hanem az, hogy az alatta lévő beton beszakadt.
„Valójában nem a lefolyó fedele volt az” – mondta. „Az alatta lévő betonház szakadt be. És aztán azt láttuk, hogy a lefolyó fedele feljött. Amint észrevették, a harmadik szabadedzést felfüggesztettük és nem is folytatódott, a javítás megkezdődött azon a területen.”
A történtek miatt az összes csatornát átnézték, és további repedéseket is találtak, ezért csúszott az időmérő kezdete fél órával.
„További ellenőrzéseket végeztek számos csatornánál ugyanebben az időben” – folytatta Masi.
„Ez olyasvalami, amit nem igazán láttunk korábban, ilyen jellegű beomlást. Szóval az összes csatornát megvizsgáltuk, minden pályabíró részt vett benne a pálya körül, ez volt a leghatékonyabb módja a megvalósításnak.”
„Volt néhány repedés még, amit megtaláltak és megjavítottak azonnal. És a 14-es kanyarban, ahol feljött a fedél, ott is megjavították. Beletettünk egy műanyag csövet, betonnal megtöltöttük, majd a tetejére gyorsan kötő betont öntöttünk, hogy minél gyorsabban megszáradjon.”
„Szóval ez egy kis csúszást jelentett az időmérőre. De ilyen körülmények között inkább megoldottuk ezt és minden mást is ellenőriztünk.”
Masi szerint az incidens azért történhetett, mert nagyon magas leszorítóerőt generálnak az F1-es autók a portimaói versenypályán.
„Nem vesszük észre azt az erőt, amit az F1-es autók generálnak” – mondta. „Minden bizonnyal ez nem volt előre látható, figyelembe véve azt, hogy a pálya jelentős fejlesztéseket végzett erre az eseményre, beleértve a teljes újraaszfaltozást, valamint a gumifalak fejlesztését.”