A Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA) a minap arra figyelmeztették a Forma-1 kiscsapatai, komoly financiális kockázata lehet annak, ha nem gondolják meg magukat a költségvetési plafon bevezetésével kapcsolatban.
A Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA) a minap arra figyelmeztették a Forma-1 kiscsapatai, komoly financiális kockázata lehet annak, ha nem gondolják meg magukat a költségvetési plafon bevezetésével kapcsolatban.
A Stratégiai Munkacsoport nemrégiben úgy döntött, nincs szükség a költségvetési plafon bevezetésére, ehelyett más módon kell kontroll alatt tartaniuk a száguldó cirkusz költségeit.
A kisebb csapatok persze nem értenek ezzel egyet, az AUTOSPORT című angol szaklap értesülései szerint pedig négy istálló – a Force India, a Sauber, a Caterham és a Marussia – levelet intézett Jean Todthoz, az FIA elnökéhez, hogy kifejezze aggodalmát.
Az említett alakulatok állítólag azzal sincsenek megelégedve, ahogy a Stratégiai Munkacsoportban helyet foglaló hat istálló kezelte a költségvetési plafon bevezetésével kapcsolatos ügyet.
Az AUTOSPORT információi szerint a kiscsapatok világossá tették Todt számára, a Stratégiai Munkacsoportnak nem szabadna döntéseket hoznia a szabályokkal kapcsolatban.
Az említett istállók állítólag azt írták a levélben, a jelenlegi struktúrával akár még az európai versenyjogot is megszegheti a sportot irányító testület, hiszen a munkacsoport illegálisan élhet vissza erőfölényével.
A kiscsapatok a Todtnak küldött levélben világossá tették, nem hajlandóak elfogadni azt, hogy a jövőben néhány alakulat – melyek túlélése egyébként nem függ a hatékony költségkontrollálástól – a kezében tartson egy olyan folyamatot, mely nem átlátható, és nem demokratikus.
A privát tulajdonban lévő, az élcsapatokénál jelentősen kisebb költségvetésből gazdálkodó istállók szerint financiális katasztrófa következhet be, ha nem tesznek sürgős lépéseket a költségek szinten tartásának érdekében.
A levelet egyébként az FIA Motorsport Világtanácsának (WMSC) múlt heti ülése előtt küldték el, és vélhetően komoly szerepe volt abban, hogy Jean Todt május 1-jére összehívta a csapatokat, hogy a költségcsökkentésről egyeztessen velük.
A Stratégiai Munkacsoportban hat istálló, a Ferrari, a McLaren, a Red Bull, a Mercedes, a Williams és a Lotus foglal helyet.