Az idei évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) miatt a termetesebb versenyzők hátrányban lesznek cingárabb ellenfeleikkel szemben, mert nekik jóval kevesebb mozgásterük lesz a ballasztokkal való taktikázással.
Az idei évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) miatt a termetesebb versenyzők hátrányban lesznek cingárabb ellenfeleikkel szemben, mert nekik jóval kevesebb mozgásterük lesz a ballasztokkal való taktikázással.
Mivel az idei évben sem változik az autók minimum súlyhatára, amely pilótával együtt 605 kg, a nehezebb versenyzők hátrányos helyzetbe kerülnek, hiszen kevesebb ballasztot helyezhetnek el autóikban a jobb súlyelosztás elérése érdekében.
A ballasztok használata pedig minden eddiginél fontosabb lesz idén, ugyanis a KERS súlya csapatonként változóan 25 és 40 kilogramm között mozog majd, és ez a többletsúly az autó hátulján jelentkezik, ami nem éppen ideális, tudva, hogy a slick gumik visszatérésével mindenki orr-nehéz autók tervezésére törekszik.
A napokban arról is értesülni lehetett, hogy a legtöbb versenyzőt szigorú fogyókúrára fogott csapata, hogy nagyobb mozgásterük legyen a ballasztokkal való taktikázásra.
A Williams istálló német pilótája, Nico Rosberg bevallotta, hogy magasabb és testesebb kollégáihoz hasonlóan, ő is fogyókúrán van.
“Már sokat fogytam, még a karácsonyi időszakban is a kalóriákat számolgattam” – mondta Rosberg a Speedweek magazinnak. “Úgy gondolom, hogy a súlyhatár nem fair, mert a nehezebb versenyzők már a rajt előtt hátrányba kerülnek. Véleményem szerint erről mielőbb beszélni kellene a GPDA-n (versenyzők érdekvédelmi szervezete) belül.”
Rosberg úgy gondolja, hogy minden versenyzőre egyéni súlyhatárt kellene kikalkulálni, testsúlyuk függvényében.