A hét elején kirobbant kémbotrány után a Forma-1-es mezőny ismét visszatér a pályára, ezúttal a motorsport bölcsőjének is nevezett Silverstone-ba, ahol a királykategória új üdvöskéje, Lewis Hamiltont mindent megtesz majd, hogy hazai közönségét megajándékozza egy győzelemmel.
A hét elején kirobbant kémbotrány után a Forma-1-es mezőny ismét visszatér a pályára, ezúttal a motorsport bölcsőjének is nevezett Silverstone-ba, ahol a királykategória új üdvöskéje, Lewis Hamiltont mindent megtesz majd, hogy hazai közönségét megajándékozza egy győzelemmel.
Azt követően, hogy a Ferrari visszatért az élre Franciaországban, a mezőny a hétvégén hazalátogat Silverstone-ba, ugyanis a legtöbb csapat Angliában működtetni főhadiszállását. A szeles, esős brit pálya sok izgalmat tartogat a nézők számára, nem is beszélve arról, hogy a hazaiak nagy kedvence, Lewis Hamilton vezeti a bajnokságot. Noha a két hete megrendezett silverstone-i teszteken remekelt a Ferrari, az olaszoknak nem lesz egyszerű dolga, ugyanis biztosak lehetünk benne, hogy a McLaren hazai pályán mindent megtesz majd a siker elérésének érdekében.
Silverstone technikás pálya, így fontos az autók jó beállítása. A pálya első fele igen gyors kanyarokat tartalmaz, amelyek megfelelő teljesítéséhez kiváló leszorító erő és egyensúly szükséges, míg a hosszú egyenesekben az aerodinamikai hatékonyság mellett az erős motor is elengedhetetlen. A ring utolsó szekciójában lévő szűk kanyarkombinációk pedig megfelelő tapadást, és jó mechanikai egyensúlyt igényelnek. Éppen ezért a csapatoknak az okozza majd a legnagyobb fejtörést a hétvége első felében, hogy megtalálják a szekciók közötti megfelelő kompromisszumot.
Az előzés szinte lehetetlen a brit pályán, hacsak nem esik az eső, amire igen nagy az esély az egész hétvégén. Mindezek ellenére az időmérő edzés kulcsfontosságú lehet, így a csapatok a szombati kvalifikáción mindent megtesznek majd annak érdekében, hogy minél előrébb végezzenek. A stratégia kialakításánál viszont arra is ügyelni kell, hogy egy esetleges biztonsági autós periódus, vagy hatalmas eső esetén, könnyen alakítható legyen.
A csapatok életét ezen kívül még a hatalmas széllökések is nehezíteni fogják, ami miatt szinte lehetetlen lesz megfelelően beállítani az autók egyensúlyát. Az a csapat, akinek sikerül megtalálnia a helyes beállításokat, akár még meglepetést is okozhat az időmérő edzésen.
Visszapillantó – Brit Nagydíj 2006
A Ferrari reményei a visszavágásra már pénteken elszálltak, mikor Alonso bebizonyította, verhetetlen lesz a hétvégén a Renault. A spanyol pilóta riválisainál jóval nehezebb autóval szerezte meg a pole pozíciót, majd senkitől sem zavartatva, tizennégy másodperces előnnyel megnyerte a Brit Nagydíjat. Schumacher a második helyen végzett, miután hatalmas csatában megelőzte Raikkönent. Mögöttük Fisichella és Massa végzett.
A hazai közönség bánatára Jenson Button nem hogy megközelíteni nem tudta a dobogót, egyenesen borzalmas teljesítményt nyújtott a Hondával. Dobogós esélyei már az időmérőn elúsztak, mikor a szövetség rossz időben hívta ki mérlegelésre, így nem tudott újabb mért kört megtenni, és már az első körben kiesett. A tizenkilencedikről végül feljött a tizenkettedik helyre, ám ez vajmi kevés vigasz volt a hazai közönségnek.
Maga a verseny igen unalmas volt, így a figyelem inkább a pályán kívül zajló eseményekre terelődött. Ekkor ültek ugyanis össze a versenyzők, hogy megvitassák a Schumacher-ügyet (a monacói parkolást), melynek igazából nem lett folytatása.
Brit GP- Végeredmény (2006): Poz Pilóta Csapat Idő 1. Alonso Renault (M) 1h25:251.927 2. M.Schumacher Ferrari (B) + 13.951 3. Raikkonen McLaren-Mercedes (M) + 18.672 4. Fisichella Renault (M) + 19.976 5. Massa Ferrari (B) + 31.559 6. Montoya McLaren-Mercedes (M) + 1:04.769 7. Heidfeld BMW-Sauber (M) + 1:11.595 8. Villeneuve BMW-Sauber (M) + 1:18.299
Időjárás
A meteorológusok előrejelzései szerint kisebb nagyobb megszakításokkal egész hétvégére esőzés várható. Pénteken nagyobb széllökések és kisebb záporok jellemzik majd Silverstone időjárását, így a csapatoknak nem lesz könnyű dolguk megfelelően beállítani az autókat. A levegő hőmérséklete 21 fok körülire várható. Szombaton és vasárnap is hasonló lesz az idő, ám az időjárás gyors váltakozása miatt merész húzás lenne megmondani, lesz-e eső az időmérőn, és a versenyen.
Stratégia
A tavalyi évben szinte a teljes mezőny két kiállással operált, és nagy valószínűséggel ez idén sem lesz másképp. Akik három kiállással számolnak, azoknak nagyon agresszíven kell támadniuk, mert az előzés nem egyszerű a ringen. A múlt azonban azt bizonyítja, hogy a hosszabb etapok kifizetődőbbek a végelszámolásban. Mivel az észak-amerikai versenyek után a mezőny nagyja részt vett a silverstone-i teszteken, vélhetően senkit nem fog meglepni a Bridgestone gumik teljesítménye, és kopása.
Következtetés
Azt követően, hogy a Ferrari visszatért az élre, és kettős győzelmet ünnepelt Franciaországban, nagyon úgy tűnik, hogy a McLarennek nem lesz egyszerű dolga hazai pályán. A Ferrari sikeres tesztprogramot hajtott végre két hete Silverstone-ban, így versenyzői magabiztosan várják a hétvégi viadalt, ám nem szabad elfelejteni, hogy a wokingiak mindent megtesznek majd, hogy elkápráztassák hazai közönségüket. A pontszerző helyekre esélyes lehet még a BMW, illetve a Renault, míg a Toyotára, valamint a Hondára is érdemes lesz majd figyelni. A brit versenyzők nyilvánvalóan erejükön felül teljesítenek majd, hogy megörvendeztessék rajongóikat.