A Ferrari új, innovatív gumiból készült mozgó szőnyeget szerelt be szélcsatornájába, amely lehetővé teszi, hogy a mérnökök Diego Tondi vezetésével még mélyebb aerodinamikai elemzéseket végezzenek. A hagyományos fém alapú szőnyeget cserélték le az új technológiára, melynek köszönhetően a versenyautók közelebb kerülhetnek a talajhoz, így növelve a leszorítóerőt, ami kulcsfontosságú az autók teljesítménye szempontjából.
A gumi alapú szőnyeg azért is fontos, mert a korábbi, fémes felületű szőnyegek esetén a mérnökök óvatosabbak voltak a talajközeli beállításokkal, mivel a túlzott súrlódás károsíthatta a modelleket, és lelassíthatta volna a fejlesztési folyamatot. Az új anyag azonban sokkal tartósabb, és kevésbé hajlamos a mikrosérülésekre, ami lehetővé teszi, hogy a szélcsatornában keletkező légáramlás tisztább legyen, és a modellek közelebb kerülhessenek a talajhoz.
Ez a fejlesztés lehetővé teszi, hogy a Ferrari még pontosabb aerodinamikai térképeket készítsen. A gumi alapú szőnyeg kisebb súrlódást eredményez a szélcsatornában használt, 40%-os méretarányú gumikon, amelyek a valódi Pirelli-abroncsok deformációját és degradációját is hűen tükrözik.
A Ferrari lépése nem egyedülálló a Forma-1 világában: a Red Bull már korábban bevezette a fejlett mozgó szőnyeget, amely hozzájárult a csapat sikereihez. A McLaren is hasonló fejlesztésekkel érte el mostani előrelépéseit. Eközben a Red Bull és az Aston Martin már új szélcsatornák építésén dolgozik.
A Ferrari fejlesztése jól mutatja, hogy a csapat mennyire elkötelezett amellett, hogy a szélcsatornában szerzett adatok minél jobban korreláljanak a versenypályán látottakkal. Ez a technológiai verseny továbbra is kiélezett marad, hiszen minden csapat igyekszik megtalálni azt a kis előnyt, ami a sikerhez vezethet a Forma-1-ben.