Ford: Jó úton jár motorprogramjával a Red Bull - F1VILÁG.HU

Ford: Jó úton jár motorprogramjával a Red Bull

HIRDETÉS
„Jó úton jár” a 2026-os V6-os erőforrás fejlesztésével a Red Bull — állítja az energiaital-gyárosokkal szoros technológiai partnerségben lévő Ford vezérigazgatója, Jim Farley.
Red Bull Powertrains Building

A Red Bull 2026-tól már saját motorokkal versenyez a Forma-1-ben, és jó ideje tudni lehet már, hogy az osztrák istálló a Forddal kötött szövetséget. Az amerikai gyártó főként az akkumulátortechnológia révén tud nagy segítséget nyújtani az energiaital-gyárosoknak, a fejlesztések pedig természetesen már jó ideje zajlanak. Jim Farley, a Ford vezérigazgatója konkrét részleteket természetesen nem árulhatott el, a minap azonban a Ford Performance motorsport-divíziójának szezonindítóján beszélt a Red Bull-lal való együttműködésükről.

„Lehetőségem volt arra, hogy rengeteg időt eltöltsek a csapattal Milton Keynes-ben, illetve Adrian Newey-vel — és azt gondolom, jó úton járunk” — mondta a szakember a minap, Észak-Karolinában. „Bár 2026 még távolinak tűnik, rengeteg tennivalónk van még a hajtásláncot illetően, ugyanakkor nagyon elégedett vagyok a fejlődéssel. Bárcsak többet mondhatnék ennél, de azt mondanám, ‘jó úton haladunk’.”

A Ford utoljára a 2000-es évek elején volt aktív résztvevője az F1-nek, miután motorokat szállított a Jordannek, illetve a Jaguar révén saját csapatot működtetett. Farley azt mondja, a mostani szerepvállalásuk teljesen más jellegű, hiszen egy technológiai transzfer révén mindkét fél profitál a partnerségből.

„Oly módon térünk vissza az F1-be, ahogy korábban még nem. Úgy alakult, hogy a legjobb aerodinamika a világon a Forma-1-ben van, akárcsak a legjobb telemetria és a legjobb digitális diagnosztika. És valójában mindezekre szükségünk van az elektromos autókhoz. Tehát tulajdonképpen ez a ’70-es évekbe nyúlik vissza egy tiszta technológiai transzferrel.”

„Nem olyan ez, mintha saját csapatunk lenne. Azért megyünk oda, hogy szó szerint átadjuk a technológiát. Akkumulátortechnológiát tudunk biztosítani számukra, hiszen 2026-ban 50 százalékban elektromos hajtás lesz az F1-ben, nekik pedig szükségük lesz nagy kisülésű akkumulátorokra. Mi pedig például az NHRA-ban ezzel foglalkozunk.”

„Ugyanakkor pedig kaphatunk telemetriát, digitális diagnosztikát, mint ahogy aerodinamikát is — amit a saját gyártásunkba tudunk illeszteni, az elektromos autókba, hogy kisebbé tegyük az akkumulátorokat.”

Farley azt mondja, a Fordnak pontosan arra a tudásra és technológiára van szüksége, amellyel a Red Bull rendelkezik, ha piacvezetővé akar válni az elektromos autók terén.

„Ők a világ legjobbjai sok efféle technológiában, nekünk pedig rendkívüli módon szükségünk van rájuk, mert az autóipar változik. Gyakorlatilag visszatérünk oda, ahol már voltunk sok évvel ezelőtt: a technológiai transzferhez.”

A szakember ugyanakkor világossá tette, vannak komoly ambícióik az F1-es szerepvállalásban: „A lehető legjobb csapatot kaptuk meg. A legjobb versenyzőket, a legjobb technikai hátteret. És nálunk vannak a Ford legjobbjai, hogy segítsük őket. De a csapat, a hajtásláncon dolgozó csapat, amit Milton Keynes-ben építenek fel, abszolút csúcs. Első osztályon repülünk a dobogó legfelső fokára!” 

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Ford: Jó úton jár motorprogramjával a Red Bull
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak
Norrist egy hétig emésztették a Brazíliában történtek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!