A múlt vasárnapi, monzai versenyen a piros zászlós versenymegszakítás, illetve Lewis Hamilton büntetése miatt alaposan összekavarodott a mezőny, a versenyt pedig végül az AlphaTauri pilótája, Pierre Gasly nyerte meg Carlos Sainz és Lance Stroll előtt.
Még az idei szezont megelőzően merült fel annak ötlete, hogy bizonyos versenyhelyszíneken a szombati időmérő edzéseket olyan sprintfutamok váltanák, melyeken a rajtsorrendet a világbajnoki pontverseny állásának fordított sorrendje határozná meg.
A sprintfutamok eredménye aztán a vasárnapi főverseny rajtsorrendjéről döntött volna.
Bár több istálló – köztük a Red Bull és a Ferrari – megszavazta a javaslatot, a Mercedes ellene voksolt, így az idei évben nem tudták azt kipróbálni a Forma-1-ben.
Ross Brawn viszont azt mondja, nem mondtak még le róla, így a jövő év tekintetében újra nekifutnak majd.
„Monza is esélyes volt arra, hogy fordított rajtrácsos sprintfutamot rendezzünk rajta, amikor fontolgattuk, hogy kipróbáljuk a formátumot idén” – mondta a Forma-1 sportigazgatója.
„Sajnos nem jutottunk el odáig, de ez a koncepció még mindig olyasvalami, amivel mi és az FIA szeretnénk előre jutni a következő hónapokban, és megvitatni a csapatokkal a következő évre.”
„Úgy hisszük, hogy a vasárnapi verseny megmutatta, milyen izgalmat tud kínálni a felkevert mezőny, és mivel a jövő évi autók ugyanolyanok lesznek, mint az ideiek, a rajongóknak hasonló drámát szolgáltathatnánk, mint amit láttak ezen a hétvégén, Monzában.”
„Természetesen egy fordított rajtrácsos sprintfutamra a csapatok másképp állítanák be autóikat. Momentán a Mercedes úgy állítja be autóit, hogy megfussa a leggyorsabb kört, és aztán kontrollálja a versenyt az élen. Ha tudják, hogy előzniük kell, akkor változtatnak ezen a hozzáálláson.”
„Tovább folytatjuk az új formátumok kiértékelését, a célunk ezzel az, hogy javítsunk a show-n, ugyanakkor mindig megőrizni a Forma-1 DNS-ét.”