Pedig a Kínai Nagydíj hétvégéje egészen jól indult a brit versenyző számára, hiszen a sprintfutamot a 2. helyről kezdhette meg, a rajtnál pedig maga mögé is tudta utasítani Lando Norrist. A hétszeres világbajnok a rövid versenyen a 2. pozícióban ért célba, így joggal reménykedhetett abban, a folytatásban is ütőképes lehet majd.
Csakhogy Hamilton az időmérő edzésen elkövetett egy hibát, ami miatt nem jutott tovább a Q1-ből sem, a vasárnapi versenyt pedig csak a 18. helyről kezdhette meg. Végül beverekedte ugyan magát a top 10-be, és kilencedikként ért célba, ám szinte végigpanaszkodta a versenyt, folyamatosan az autó lassúságára panaszkodott. A leintés után azt mondta, soha nem vezetett még ennyire alulkormányzott autót, majd elárulta azt is, az időmérő előtt jelentősen változtattak a W15-ös beállításain, ami nem volt jó ötlet.
Toto Wolff a kínai versenyt követően természetesen csalódottságának adott hangot, és nagyon elégedetlen volt az elért eredményekkel.
„Villogtunk egy kicsit szombaton a sprintfutamon megszerzett 2. helyünkkel. De a versenyen elért 6. és 9. helyek nem felelnek meg az elvárásainknak” — mondta az osztrák szakember a német Sky Sportnak, majd hozzátette: „Minden hétvégén van valami magyarázatunk, de ez egyszerűen nem elég jó!”
Wolff aztán nyilatkozatában Hamiltont is bírálta egy kicsit: „Találhatunk most megint okokat, hogy miért volt így, de egyszerűen rosszul raktuk össze az autót. És ezen a téren Lewis is adott egy olyan fejlesztési irányt, ami annyira rossz volt, hogy az autó egyszerűen el sem akart fordulni.”
A Mercedes-főnök aztán az osztrák ServusTV-nek is nyilatkozott — természetesen csalódottan: „Egyáltalán nem vagyok elégedett. Az egyetlen pozitívum a sprinten elért 2. hely volt, de a sebességünk nem volt meg. Ismét megpróbálhatjuk megindokolni, mondhatjuk azt, hogy voltak azért villanások, de egyszerűen előre kell lépnünk.”
„Miamiba viszünk néhány új dolgot, de jelenleg a Ferrarik és Lando Norris mögött vagyunk. Ez egyszerűen nem elég jó. Nem könnyű, amikor ilyen sokáig vagyunk a gödörben — hiszen ez már a harmadik év számunkra.”
„Az elemzéseink azt mutatják, hogy az összetevők megvannak, amikre általában szükség van, de ez mégsem mutatkozik meg. Van valami, amit egyszerűen nem értünk eléggé.”
Wolff a brit Sky Sports F1 televíziónak adott interjújában arról beszélt, próbáltak agresszívek lenni a beállításokkal Sanghajban — de ez fordítva sült el.
„Ha megnézzük, hogyan raktuk össze az autót — a versenyzők és a csapat —, elmondható, hogy nem volt megfelelő helyzetben. Egyáltalán nem volt elég jó. Hiányzott a tempó. Szóval mélyre kell ásnunk.”
„Ez az autó nincs rendben. Láthatjuk, mik a hibák az autón. Egy kicsit agresszívebbek akartunk lenni, hogy lássuk, van-e valami, amit másképp kell csinálnunk, és láthattuk, hogy Lewis ezt ma magára vállalta, és talán túl messzire ment.”
„A versenyautó nem volt gyors. Hallottuk, ahogy mondta, hogy az autó nem akar elfordulni, és ezt láttuk az adatokban is. Szóval rosszul cselekedtünk. Azt gondolom, ez egy nehezen beállítható autó, amit nehéz vezetni. Ezért is vannak ezek a kilengések a teljesítményben. Az, ahogy Lewis autója be volt lőve, messze volt az optimálistól, és pengeélen táncolt vele. Itt tartunk.”