Nem hivatalos információk szerint, a Ferrari pénteken megkezdte kétnapos tesztprogramját az olaszországi Vairanóban, ahol Marc Gené először gördült pályára a csapat javítócsomaggal ellátott, az eddiginél valamelyest könnyebb versenyautójával.
Nem hivatalos információk szerint, a Ferrari pénteken megkezdte kétnapos tesztprogramját az olaszországi Vairanóban, ahol Marc Gené először gördült pályára a csapat javítócsomaggal ellátott, az eddiginél valamelyest könnyebb versenyautójával.
Mivel az idei évben tilos a szezonközi tesztelés, a spanyol pilóta csak a pálya egyenesét használja, hogy kipróbálja az aerodinamikai újításokat – amire a szabályok szerint nyolc napjuk van a csapatoknak 2009-ben.
A Turun Sanomat értesülései szerint Kimi Raikkönen versenymérnöke, Andrea Stella is jelen van az olasz ringen, hogy felügyelje a munkát, és jelentsen a vezetőségnek.
Az F60B kódszámmal ellátott, módosított versenygép egy könnyített vázat kapott, ami olasz lapértesülések szerint 10-15 kg-mal könnyebb, mint a korábbi, ami lehetővé teszi Raikkönen számára, hogy probléma nélkül használhassa a KERS-t a szezon hátralévő részében.
A Ferrari célja, hogy a javítócsomaggal legalább hat tizedmásodpercet javítson az autó teljesítményén, azonban ez még nem lesz elég ahhoz, hogy a következő versenyen – melynek az amúgy is komoly leszorító erőt megkövetelő Barcelona ad helyet – máris harcba szállhasson a győzelemért.
Gené a hét elején az AS-nek optimistán nyilatkozott, és kijelentette, hogy a mostani a legátfogóbb és legbrutálisabb javítócsomag, amit valaha látott a Ferrarinál. A spanyol versenyző azt is elmondta, hogy véleménye szerint az újításokkal megközelíthetik a jelenlegi éllovas Brawn GP-t, sőt akár még elé is kerülhetnek a következő futamon.
Ezt azonban jobb, ha mindenki fenntartásokkal kezeli…