Bár még csak szerdán mutatta be első forma-1-es autóját, a Virgin Racing már másnap, csütörtökön megkezdte a VR-01-es kódszámmal ellátott, teljesen digitálisan tervezett modell tesztelését az angliai Silverstone-ban.
Bár még csak szerdán mutatta be első forma-1-es autóját, a Virgin Racing már másnap, csütörtökön megkezdte a VR-01-es kódszámmal ellátott, teljesen digitálisan tervezett modell tesztelését az angliai Silverstone-ban.
Timo Glock volt az a szerencsés, aki először vihette pályára az új modellt, aminek festése sokakat a 2006-os Midland versenygépére emlékeztet, bár jóval letisztultabbak a formái.
“Mind számomra, mind a csapat számára fantasztikus volt látni, hogy életre kel a VR-01-es versenygép. Nagyon jó újra a pályán lenni” – mondta a német versenyző a Reuters hírügynökségnek.
A csapat technikai igazgatója, Nick Wirth szintén elégedetten nyilatkozott az új autó első méterei után, ám elmondta, hogy az igazi munka csak pénteken kezdődik meg, mikor az lesz a céljuk, hogy megfelelően felkészüljenek első kollektív tesztjükre.
“Tíz hónapos kemény munka után a kitartás és az elkötelezettség meghozta a gyümölcsét” – mondta. “A mai (csütörtök) nap csak néhány próbakört teljesítettünk, az igazi munka csak pénteken kezdődik meg.”
A mai nap folyamán a csapat mindkét versenyzője, Timo Glock és Lucas di Grassi is pályára gördülhet, hogy megfelelően felkészüljön a jövő szerdán megkezdődő második téli tesztre, melynek a spanyolországi Jerez ad majd otthont.
További fotók a tesztről a galériában
Wirth ugyan nem kívánt előzetes jóslatokba bocsátkozni cége, a Wirth Research által tervezett versenygép teljesítményéről, de magabiztosan várja csapata bemutatkozó évét a Forma-1-ben.
“Egy komoly versenycsapat vagyunk, komoly célokkal, így nem próbálunk meg futni, mielőtt még nem tudnánk járni” – mondta. “Elsődleges célunk az, hogy megbízhatóak legyünk, biztonságosan és hatékonyan körözzünk, illetve mi legyünk a legjobb újonc csapat.”
A VR-01 még csak távolról sem látott szélcsatornát, amit a meglévő csapatok előszeretettel használnak, az teljes egészében számítógéppel lett tervezve.
Wirth tisztában van azzal, hogy ennek is lehetnek hátulütői, ahogy a szélcsatorna használatának is.
“Abszolút Számítunk arra, hogy szembefutunk majd problémákkal, hiszen a CFD (számítógépes folyadékdinamika) csak közelítés, ahogy a szélcsatornában történő tesztelés is” – magyarázta.
“Mindkét esetben csak a pályán lehet modellezni azokat a hatásokat, amiket egyéb más technológiával nem lehet modellezni, mint a karosszéria elemek merevsége vagy a légáramlatok keveréke.”
“Azonban nem most csináljuk ezt először, van tapasztalatunk benne, így magabiztos vagyok, de már alig várom, hogy lássam, miként teljesít az autó a versenypályán.”