A Toyota újdonsült versenyzője, Timo Glock úgy gondolja, hogy csapatának egyelőre nem sikerült közelebb kerülnie az élmezőnyhöz idei versenygépével, jóllehet a TF108-as modell komoly előrelépést jelent elődjéhez képest.
A Toyota újdonsült versenyzője, Timo Glock úgy gondolja, hogy csapatának egyelőre nem sikerült közelebb kerülnie az élmezőnyhöz idei versenygépével, jóllehet a TF108-as modell komoly előrelépést jelent elődjéhez képest.
A kölni bázisú alakulat vadonatúj versenyautója egyelőre nem szerepelt túl fényesen az idei teszteken, pedig a vezetőség komoly előrelépést remélt tőle.
Glock azonban biztos benne, hogy a módosítások hosszú távon kifizetődőek lesznek, viszont nem csodálkozna, ha ugyanabban a pozícióban kezdenék meg az idei évet, ahol a tavalyit befejezték.
“A többiek is évről évre fejlődnek. Ha megnézzük a tavalyi és az idei autónk teljesítményét, akkor egyértelműen kijelenthetjük, hogy sikerült előrelépést elérnünk, azonban a többiek sem tétlenkedtek, ők is sokat fejlődtek” – mondta Glock.
“Talán jelenleg úgy tűnhet, hogy nem léptünk előre, mert körülbelül ugyanannyival vagyunk lemaradva az élcsapatok mögött, mint a tavalyi évben, de szerintem később más lesz a helyzet, és tiszta képet kapunk mindenről. Meggyőződésem, hogy hosszú távon kifizetődik a taktikánk, és egyre közelebb kerülhetünk riválisainkhoz.”
Glock továbbá azt is elmondta, hogy mivel a Toyota még csak ismerkedik új autójával, rengeteg lehetőség van még a TF108-as modellben, és biztos benne, hogy folyamatosan tudnak majd fejlődni az idei esztendőben.
“Teljesen más koncepció alapján építettük meg az idei versenygépet, különösen az aerodinamika terén” – mondta. “A Forma-1 egy igen összetett sport, így lehetetlen egyik napról a másikra kiismerni az új rendszereket.”
“Jelenleg azon vagyunk, hogy a lehető legkeményebb munkával, minél jobban megismerjük az új autót, hogy jól szerepelhessünk a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon. Azonban a legfontosabb szerintem az, hogy mennyit tudunk majd még kihozni az autóból a szezon során, és én abban reménykedem, hogy rengeteg lehetőség van még a TF108-ban” – tette hozzá a német versenyző, akinek meggyőződése, hogy az új autó előrelépés elődjéhez képest.
“Sokkal stabilabb, különösen a fékzónákban, ami talán a nagyobb tengelytávnak tudható be, azonban úgy gondolom, hogy minden területen sikerült előrelépést elérnünk a tavalyi modellhez képest.”