Az osztrák istálló a 2022-es technikai szabályok bevezetése óta dominált a Forma-1-ben, idén azonban méltó ellenfelekre lelt, hiszen a bajnokság eddig eltelt szakaszában a Ferrari, a McLaren és a Mercedes is képes volt versenyeket nyerni.
A csapatok természetesen igyekeznek agresszív fejlesztésekkel riválisaik elé kerülni, eközben pedig árgus szemmel figyelik azt is, mihez nyúlnak az ellenfelek: a rugalmas szárnyak szinte évről évre beszédtémát szolgáltatnak, a hírek szerint azonban a Red Bull nemrég a McLaren fékjei ellen emelt panaszt.
Az Auto Motor und Sport című német lap beszámolói szerint a wokingi gárda extra lyukakat használ az első és hátsó fékdobokon: szenzorokat helyeztek el, hogy információkat gyűjtsenek a felni és a gumik hőmérsékletéről, a Red Bullnál azonban azt gyanítják, a brit csapat elsősorban az extra hűtés miatt hozta létre ezeket a lyukakat, ezáltal pedig vétett a szabályok ellen. Az AMuS szerint az extra lyukakkal a szenzor kábelezését tudta megoldani a McLaren, így mérni tudja a hőmérsékletet a fékhenger levegőztetőjében.
A Forma-1 szabályai szerint ezeket a szenzorokat a pénteki szabadedzéseken lehet elhelyezni a fékdobokon, utána a fúrt lyukakat el kell tömíteni szombatra és vasárnapra — a Red Bull gyanúja szerint viszont a McLaren alkalmanként nem tette ezt meg.
Az FIA végül utána is járt a dolognak, ellenőrizte a McLaren autóit, így kiderült az is, hogy Ausztriában és Nagy-Britanniában is az előírásoknak megfelelően jártak el a britek.