Verstappen és Hamilton a dzsiddai verseny 37. körében ütköztek össze egymással, amikor a holland megpróbálta elengedni maga mellett riválisát, mivel a nem sokkal korábban bemutatott manővere nem volt szabályos.
Hamiltont azonban nem informálták Verstappen szándékáról, ráadásul a Red Bull versenyzője még rá is taposott a fékre, ami miatt a két autó összeütközött. Mika Häkkinen szerint Verstappen nem büntetőfékezett Hamilton előtt, csupán rá akarta kényszeríteni az előzésre az angolt, hogy a DRS érzékelési pontjánál a Mercedes mögött legyen.
„Ami Dzsiddában történt, az veszélyes volt” – fogalmazott a korábbi világbajnok. „Mindkét versenyző tudta, hogy a DRS érzékelési pontja előttük van, szóval egyikük sem akart először átlépni rajta, hiszen az lehetőséget adott volna a másik versenyzőnek, hogy előzzön a célegyenesben.”
„Azt is tudjuk, hogy miközben Maxot utasították arra, hogy engedje el maga mellett Lewist, Lewist nem informálták, és ez zavart okozott. Azt gondolom, a csapatoknak és az FIA-nak felül kell vizsgálniuk a folyamatot, és talán a technológiát is, hogy miképp is küldenek üzeneteket a versenyzőknek.”
„Nem hiszem, hogy Max „büntetőfékezett” Lewis előtt – kikényszerítve ezzel egy balesetet, ami könnyen mindkettejük kiesését okozhatta volna. Inkább megpróbálta rákényszeríteni Lewist arra, hogy előzze meg őt. Ám az, ahogy lassított, és ahogy pozícionálta az autóját a pályán, kétségkívül problémás volt. Az FIA megerősítette, hogy Max autóját 2,4 G-s lassulás érte ezen fékezéskor.”
„Csak hogy el lehessen képzelni, milyen is ez, egy nagy teljesítményű, ABS-rendszerrel szerelt utcai autó 1,2 G-t tud produkálni maximális fékerő mellett. Ez majdnem a kétszerese volt, és látható, hogy a folyamat során Max 8-as fokozatból leváltott egészen 3-as fokozatig.”
Häkkinen abban bízik, a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon tiszta versenyzést láthatunk majd a két bajnokesélyestől, akik azonos pontszámmal érkeznek meg az idény utolsó futamára.
„Nem egy pozitív versenyzést láttunk Dzsiddában, és az FIA jól tette, hogy büntetést osztott a verseny után. A büntetés mértékén lehet vitatkozni, mivel az nem változtatott a végeredményen, de az üzenet világos: a veszélyes vezetés büntetést von maga után, és ha az FIA hasonlót lát Abu Dhabiban, úgy hiszem, komolyabb, és azonnali büntetést oszt ki.”
„Nem tudom, Lewis autója hogyan élte túl azt, hogy nekiment Max Red Bulljának, de erős első szárnya lehet a Mercedesnek! Lewis még a sérült véglappal is meg tudta futni a leggyorsabb kört, és megnyerte a versenyt.”
„Én mindig azon a véleményen voltam, hogy pozitív módon, nem pedig negatívan kell versenyezni. A világbajnoki cím megnyerésének a sebességről, a precizitásról, az erőről kell szólnia, és arról, hogy le tudod győzni a másik versenyzőt tiszta küzdelemben.”
„Én ezt szeretném látni vasárnap, és tudom, hogy az FIA, a Forma-1 és a rajongók is ezt szeretnék.”