A brit pilóta a 3. helyről vágott neki a dohai versenynek, az 1-es kanyarban pedig kívülről próbálta megelőzni csapattársát, a manőver közben azonban a két autó összeütközött. A baleset következtében Hamilton a sóderágyba csúszott és azonnal kiesett, míg Russell egy gyors szervizt követően folytatni tudta a futamot, és végül a 4. helyen ért célba.
A versenybírók természetesen kivizsgálták a balesetet, végül azonban nem szabtak ki büntetést Hamiltonra. A stewardok indoklásukban azt írták, bár az kijelenthető, hogy többségében a hétszeres világbajnok okolható a balesetért, mivel az az első körben történt, és több autó is érintett volt, „tipikus elsőkörös, 1-es kanyaros” balesetnek tekinthető, így egyetlen versenyzőt sem lehet teljes mértékben hibáztatni.
A versenybírók ugyanakkor egy nem a vezetéssel összefüggő megrovásban részesítették a Mercedes versenyzőjét, mégpedig azért, mert a balesetet követően Hamilton átszaladt a pályán, és visszatért a bokszba – másodpercekkel azt megelőzően, hogy csapattársa, Russell nagy tempóval megérkezett a pálya ezen részére bokszkiállását követően.
Hamiltont meghallgatták az ügy kapcsán, elnézést kért, és elismerte, hogy veszélyes helyzetet teremthetett volna saját maga és versenyzőtársai számára is. A megrovás mellett egy 50 ezer eurós, azaz mintegy 19 millió forintos pénzbírságot szabtak ki Hamiltonra, ennek felét azonban felfüggesztették a szezon hátralévő részére. Mindez azt jelenti, hogy – hacsak nem történik hasonló jellegű szabályszegés – jelenleg „csak” bő 9,5 millió forintos pénzbírságot kell megfizetnie.