Hamilton a 2. helyen ért célba Austinban, azonban öröme nem tarthatott sokáig: a futam után több versenyző között az ő autóját is megvizsgálta az FIA, és végül a brit pilótát és Charles Leclerc-t is kizárták a versenyből, mivel kopólemezükkel probléma akadt.
A vizsgálat során kiderült, az autó kopólemeze a megengedettnél jobban elhasználódott, ezért a szabályok előírásainak megfelelően kizárták őket a futamból.
„Ez természetesen csalódást keltő dolog, hogy utólag kizártak minket, de ez semmit nem vesz el abból az előrelépésből, amit tettünk ezen a hétvégén“ — nyilatkozta Hamilton.
A sprintfutamos hétvégeformátum miatt a csapatok kihívással néztek szembe a beállítások terén, kevés idejük volt ugyanis ellenőrizni azokat — véli Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.
„A beállítások kiválasztása a sprinthétvégéken mindig kihívást jelent, mivel csak egy egyórás szabadedzésünk van — és még nehezebb egy ilyen buckás pályán, mint a COTA, ráadásul egy új csomaggal“ — magyarázta Wolff.
„Végső soron ez nem számít: a többiek jól csinálták, mi pedig nem, és nincs mozgástér a szabályzatban. Vállalnunk kell, levonni a tanulságokat, és jövő héten erősebben térünk vissza.“