Lewis Hamilton felszólította az FIA-t, hogy tisztázza a sárga zászlóra vonatkozó szabályokat, és pontosítsa, mit vár el a versenyzőktől, mennyire vegyenek vissza a tempóból, különösen a dupla sárga zászlós szakaszokon.
Lewis Hamilton felszólította az FIA-t, hogy tisztázza a sárga zászlóra vonatkozó szabályokat, és pontosítsa, mit vár el a versenyzőktől, mennyire vegyenek vissza a tempóból, különösen a dupla sárga zászlós szakaszokon.
Nico Rosberg úgy szerezte meg a pole pozíciót a Magyar Nagydíjon, hogy leggyorsabb körét úgy érte el, hogy az egyik szektorban dupla sárga zászlós jelzés volt érvényben Fernando Alonso kicsúszása miatt.
Bár a Mercedes német versenyzője állítólag elégségesen visszavett a tempóból – ezért nem is vizsgálták az esetet –, Hamilton úgy érzi, hogy valami nem kerek, hiszen ő azonnal félbeszakította gyorskörét, ami rajtelsőségébe került.
„Tisztázásra szorul, ez nem vitás” – mondta a brit világbajnok. „Nekünk versenyzőknek meg kell értenünk a sárga zászlós szabályokat, mert az világos, hogy se a szabályalkotók, se a pilóták nem úgy alkalmazzák, ahogy az le van írva a szabálykönyvben.”
„Szóval jó lenne, ha tisztáznák. Számomra ez nem kérdés, hiszen én befejeztem a gyorskörömet, hiszen Fernando a pályán volt előttem, nem is volt nagyon más választásom.”
„Nico esete más, akkor már nem volt ott Fernando, azonban a sárga zászló még jelen volt.”
Hamilton felhívta a figyelmet arra is, hogy a dupla sárga zászló arra szólítja fel a versenyzőket, hogy készüljenek fel arra, hogy esetleg hirtelen teljesen meg is kell állni a pályán.
„Amikor sárga zászlót látszt, akkor fel kell készülnöd arra, hogy le kell lassítanod és időt veszítesz” – magyarázta.
„Azonban ha dupla sárga zászlós jelzés van érvényben, akkor fel kell készülnöd arra, hogy esetleg meg is kell állnod, mert egy autó van a pályán, vagy egy pályabíró van előtted, nem tudhatod, mi vár rád a kanyar után, szóval fel kell készülnöd arra, hogy esetleg meg kell állnod.”
„Nico mindössze egy tizedet veszített a kanyarban, szóval ha ez engedélyezett a jövőben, akkor ezt hivatalosan is engedélyezni kell, és kellő figyelemmel elég kell lennie csak egy picit visszavenned, hiába van dupla sárga jelzés előtted.”
„Szóval, ha elégséges csak egy tizedet veszítened a dupla jelzés alatt, akkor ez mindenki számára tisztának kell lennie, és akkor másképpen kell felkészülni, de fontos, hogy mindenki számára ez világos és egyértelmű legyen.”
„Azonban nem vayok biztos abban, hogy ez a legbiztonságosabb megközelítés. Emlékszem például arra, hogy (Pastor) Maldonado kis híján elütött egy pályabírót Monacóban, mert nem lassított le eléggé, pedig egy ember volt a pályán.”
„Meg kell vizsgálni az esetet, beszélnünk kell még erről, ebben teljesen biztos vagyok.”