Egy baleset miatt idő előtt kénytelen volt befejezni első hivatalos tesztnapját Lewis Hamilton.
Egy baleset miatt idő előtt kénytelen volt befejezni első hivatalos tesztnapját Lewis Hamilton.
A brit versenyző tizenöt kör után a gumifalnak csapta a Mercedes új autóját szerdán, Jerezben – mint később kiderült, a hátsó fékek hibája miatt.
Hamilton csapattársa, Nico Rosberg kedden szintén műszaki hiba miatt vonult idő előtt vissza, ő akkor csupán tizennégy kört tett meg.
A 2008-as év legjobbja elmondta, természetesen csalódott, hogy nem tudott annyi időt a pályán tölteni, mint szeretett volna, ám szó sincs arról, hogy pánikba esne.
„Jól indult a nap, de sajnos történt egy meghibásodás, mely miatt idő előtt véget ért a programunk” – sajnálkozott Hamilton.
„Ilyen dolgok megtörténnek, ez mind része a teszteknek. Természetesen jobb, hogy ezek a kis problémák előbb ütik fel a fejüket, mint később, a srácok pedig nagyon keményen dolgoznak azon, hogy felülkerekedjenek rajtuk.”
„Az ilyen napok nem zökkenthetik ki az embert. Előre kell tekinteni és pozitívnak kell maradni. Örülök, hogy ez a dolog nem az utolsó, barcelonai teszten történt meg, mert az bizony nagy szívás lett volna. Ha esetleg újabb problémák lesznek, remélem, hogy a következő napokban történnek meg.”
Hamilton elmondta, a becsapódás előtt úgy döntött, nem kormányozza el egyik irányba sem autóját, ha ugyanis az oldalával ütközik neki a gumifalnak, sokkal nagyobb károkat okozott volna.
„Rátapostam a fékre, ami egy pillanatig fogott is, de aztán beesett a pedál. Kicsit meg is ütöttem a lábam a becsapódás miatt.”
„Teljesen összetöröd az autót, ha az oldalával csapódsz neki a gumifalnak. Sokkal egyszerűbb az elejével, akkor csak az orra törik össze.”
A brit versenyző hozzátette, bár csak rövid ideig körözhetett a W04-essel, úgy érzi, jó alapokkal rendelkeznek.
„A délelőtt megtett kevés kör alapján nagyon pozitívak az érzéseim az autóval kapcsolatban. Úgy gondolom, megfelelő alapokkal rendelkezünk. Sok abroncsunk maradt még, így a következő két napban jó sok időt kell a pályán töltenünk. Naponta úgy 110-120 kört.”