A Forma-1 ma már legsikeresebb versenyzője 2007-ben mutatkozott be a sportágban a McLaren csapatával, egy évvel később pedig megszerezte első világbajnoki címét is a brit istállóval. Ezt követően azonban nem tudta megismételni sikereit a brit csapatnál, 2013-ra pedig átszerződött a Mercedeshez, mely gyártó 2010-ben tért vissza az F1-be gyári csapatként.
Sokan akkor úgy látták, Hamilton rossz döntést hozott, és nem lesz esélye arra, hogy újra a Forma-1 bajnoka legyen, a brit pilóta és a Mercedes azonban a hibrid érában minden idők legnagyobb dominanciáját nyújtotta, további hat világbajnoki címhez segítve hozzá a versenyzőt. Hamilton döntésében akkoriban komoly szerepet játszott a néha Niki Lauda, aki meggyőzte őt a Mercedeshez való csatlakozásról.
A hétszeres világbajnok nemrég a Performance People című podcastben vendégeskedett, amikor pedig arra kérték, hogy határozza meg karrierje döntő pillanatát, Hamilton így válaszolt: „Valószínűleg az volt, amikor úgy döntöttem, hogy csatlakozom a Mercedeshez. Éppen Thaiföldön voltam akkor, két verseny között, a Szingapúri Nagydíj után, és akkor hoztam meg a döntést.”
„Azt mondtam magamban: ‘Meg akarom tenni ezt a hitbéli ugrást, és belemegyek, függetlenül attól, mit mondanak az emberek.’ Szinte mindenki azt mondta, hogy maradjak, de én a megérzésemre és az intuíciómra hallgattam, és ez volt a legjobb dolog számomra.
„Egy bajnokcsapatnál voltam, a McLarennél, amelynek nagyszerű történelme volt. Nyilvánvalóan a Mercedes korábban a McLaren csapatának felét birtokolta, így részben az ő csapatuk is volt, de aztán különváltak és megvették a saját csapatukat, és amikor próbáltak felfejlődni, nem sok sikerük volt. Azt hiszem, akkoriban az ötödik vagy hatodik legjobb csapat voltak, így gyakran végeztek a top 10-en kívül, küzdöttek, hogy bekerüljenek a top 10-be.”
„Mint világbajnok pilótának, az emberek azt mondták: ‘Ez a legrosszabb döntés, amit hozhatsz, ez nem egy nagyszerű csapat, és a karrierednek annyi’. Az összes szakértő, a média, a rajongók, mindenki azt mondta: ‘A karriered véget ért.’”
„Aztán jól alakultak a dolgok, és mindenki azt mondta: ‘Ó, ez volt a legjobb döntés, amit valaha meghoztak.’”
Arra a kérdésre, hogy miért hagyta figyelmen kívül azt a rengeteg tanácsot, hogy maradjon a McLarennél, így magyarázta: „Azt hiszem, egyszerűen arról volt szó, hogy akkoriban kihívásra vágytam, és imádok kockázatot vállalni. Mindig is így volt.”
„Emellett soha nem szerettem azt tenni, amit mindenki elvár tőlem, ezért nem teljesítettem jól az iskolában sem. Meditáltam rajta, imádkoztam, próbáltam eldönteni, mit akarok tenni, és egyszerűen imádtam a kihívást. Nem éreztem azt, hogy ahol akkor voltam, elegendő kihívást jelentett.”
„És egy igazán kényelmetlen helyzetbe kerülni, kilépni a komfortzónádból, ez az, amit szeretek, mert idegtépő, de imádom azt az érzést. Ez az az érzés, amit akkor érzel, amikor beülsz egy Forma-1-es autóba.”
„De egy új csapatba kerülni, olyan emberekkel, akiket nem ismertem, beilleszkedni, minden változást végrehajtani, majd az építkezés és a fejlődés folyamata egy közös cél felé… Ezt szeretem igazán.”
Hamilton az idei szezont követően pedig a Mercedes csapatától is elköszön, elfogadta ugyanis a Ferrari ajánlatát, mely csapattal több évre szóló szerződést kötött.