Hamilton a 3. helyről rajtolva remek esélyekkel indult a győzelemért Spában, és magabiztosan tartotta is a vezető pozíciót, végül azonban csapattársa, George Russell mögött találta magát, aki időközben egykiállásos taktikára váltott, és meg tudta őrizni a pályapozíciót — majd megnyerte a futamot. A brit pilótát aztán később autója szabálytalansága miatt kizárták a versenyből, így Hamilton ölébe hullott a győzelem, a hétszeres világbajnok azonban a leintés után azért odaszúrt a csapatnak, amiért neki nem engedték meg az egykiállásos stratégiát.
„Ha figyeltetek, hallhattátok, mit mondtam a csapatnak végig. De igen, azt gondolom, a gumik elég jók voltak. Még bőven volt gumim és gyorsabban mentem. Nem akartam megállni” — mondta a brit, amikor a leintés után arról kérdezték, ő nem fontolgatta-e esetleg az egykiállásos taktikát.
„George nagyszerű munkát végzett, fantasztikus erőfeszítés volt megcsinálni egy kiállással. Én is elég simán vitorláztam, hogy őszinte legyek, teljesen kontroll alatt tartottam a dolgokat. Bőven volt tempóm és gumim, csak végül nem úgy végződött, ahogy terveztem. Eléggé meglepett, hogy az élre kerültem, majd aztán elléptem mindenkitől. Teljesen kontroll alatt voltak a dolgok. Nem volt már ilyen 3 éve, ezért is volt ilyen furcsa így befejezni…”
„De meg kell bíznod azokban, akikkel együtt dolgozol. Én pedig bízom a stratégáimban. Teljes mértékben támaszkodnom kell rájuk. Mondtam nekik, hogy a gumik rendben vannak, ők pedig kihívtak. Tudtam-e, hogy megvan a veszélye, hogy a csapattársam elkap az egy kiállással? Nem mondták nekem ezt.”
Hamilton szavaira aztán Wolff is reagált: a Mercedes csapatfőnöke kifejtette, bár a hétszeres világbajnok abroncsai végül valóban jól bírták, Charles Leclerc-rel és Oscar Piastrival szemben meg kellett tartaniuk a pályapozíciót.
„Versenyzőként nem látod a teljes képet Azt mondta, hogy a gumijai rendben vannak. De abban a szakaszban senki sem számolt az egykiállásos stratégiával” — magyarázta Wolff. „Le kellett védenünk a mögöttünk lévő autókat, azt hiszem, Piastri és Leclerc voltak azok. És látható, hogy mindenki más logikusan a kétkiállásos stratégiát választotta.”
„Ez egyszerűen nem volt a látókörünkben. Szóval amit Lewisszal tettünk, az teljesen helyes volt. De a végén George megoldotta, hogy kibírják a gumik. Ezt nem lehetett előre látni, mert ha lehetett volna, bármelyik másik topcsapat is ezt tette volna.”
Wolffot megkérdezték arról is, benne volt-e a pakliban az, hogy a verseny utolsó köreiben megkérik Russellt arra, engedje el maga mellett Hamiltont, hogy megőrizzék a győzelmet Oscar Piastrival szemben.
„Csapatutasítással nem, de valószínűleg, ha lett volna még egy körünk, az egy lehetőség lett volna, mert megvédtük volna vele az 1. helyet, és George a 3. pozícióban végzett volna. De örülök, hogy nem kellett meghoznunk ezt a döntést.”