A hétszeres világbajnok a 3. rajthelyet szerezte meg az időmérőn, és az előle rajtoló Lando Norrisszal és Max Verstappennel ellentétben a lágy gumikkal vágott neki a 62 körös versenynek — valójában ő volt az egyetlen pilóta, aki nem a közepes keverékű abroncsokat választotta. Most ugyanakkor elárulta, ez nem is az ő döntése volt — a Mercedes azonban mindenáron szerette volna, ha pilótái eltérő stratégiával vágnak neki a versenynek.
A stratégiával kétségkívül az volt a cél, hogy Hamilton valahogy megpróbáljon Verstappen — vagy akár Norris — elé kerülni a rajtnál, ez azonban nem jött össze — a taktika pedig a visszájára sült el: a brit pilóta hamar ki kellett, hogy álljon a bokszba, majd végig kellett szenvednie a második etapot a kemény keverékű abroncsokkal. A brit végül a 6. helyen ért célba, míg a 4. pozícióból startoló csapattársa, George Russell 4. lett.
A hétszeres világbajnok a minap elárulta, nagyon feldühítette őt a Mercedes taktikája.
„A verseny reggelén tartott megbeszélésünkön — de igazából már az előző este — említették, hogy szeretnék megosztani a stratégiát az autók között” – mondta Hamilton a Mercedes szponzora, a Petronas egy rendezvényén. „És számomra ez egy kicsit zavarba ejtő volt. Mert a múltban, amikor ilyen helyzetben voltunk…”
„Általában, ha George jól kvalifikál, mint ahogy szokott, és én a top 10-en kívül vagyok, akkor megosztjuk a stratégiákat, de amikor ennyire közel voltunk egymáshoz, ez számomra nem tűnt logikusnak. Szóval a lehető legkeményebben harcoltam azért, hogy közepes keveréken induljak, de a csapat továbbra is azt javasolta, hogy lágy gumikkal kezdjek.”
„Aztán amikor levették a gumimelegítő takarókat, mindenki közepes keveréken volt.”
Az eseményen szintén résztvevő Russell akkor közbeszólt: „Amikor ezt láttam, arra gondoltam, ‘Lewis nem lesz boldog’…”
Hamilton aztán folytatta: „Nagyon dühös voltam, már attól a pillanattól kezdve frusztrált lettem. Aztán próbáltam a lehető legjobban tartani a lépést az előttem lévőkkel, de túl gyorsak voltak.”
„Ezután próbáltam minél tovább bírni azzal a gumival, és a 17. körben kellett kiállnom. Tudtam, hogy onnantól vége volt a versenyemnek, mert a kemény gumik problémát fognak okozni abban a hőségben. Egész hétvégén küszködtünk az autó egyensúlyával, így sok mindent változtattunk. Jó időmérőt futottunk, de sajnos a verseny túl nagy küzdelem volt számunkra.”