Lewis Hamilton egyáltalán nem aggódik amiatt, hogy jó esélye van az esőnek a vasárnapi versenyen. A McLaren brit pilótája szerint a rossz időjárás sokkal izgalmasabbá teheti az idei Monte-Carlói Nagydíjat.
Lewis Hamilton egyáltalán nem aggódik amiatt, hogy jó esélye van az esőnek a vasárnapi versenyen. A McLaren brit pilótája szerint a rossz időjárás sokkal izgalmasabbá teheti az idei Monte-Carlói Nagydíjat.
A legfrissebb előrejelzések szerint 90% az esélye annak, hogy esni fog az eső a hercegségben a verseny napján vasárnap.
Ez pedig komoly nehézségek elé állíthatja a versenyzőket, különösen úgy, hogy az idei évtől kikerültek az autókból a vezetést segítő elektronikai berendezések, mint a kipörgésgátló és az elektronikus motorfék.
Hamilton azonban nem aggódik a pálya biztonsága miatt, még akkor sem, ha tisztában van azzal, hogy nem lesz egyszerű a vezetés az esőben.
“Úgy gondolom, hogy ha esni fog az eső a versenyen, akkor sokkal nehezebb lesz a dolgunk a kipörgésgátló és az elektronikus rendszerek hiánya miatt, mert a hátsó kerekek sokkal könnyebben blokkolhatnak, de ez ellen nem lehet mit tenni, ez is a játék része” – mondta Hamilton pénteken a Johnnie Walker rendezvényén Monacóban.
“A múltban is voltak már esős versenyek ezen a pályán, és akár esik, akár nem, Monaco a legjobb pálya a versenynaptárban. Természetesen egy kicsit veszélyesebb lesz a körözés az esőben, de ez érdekesebbé teszi a futamot számomra.”
A Honda brit pilótája, Jenson Button sem bánná, ha esne az eső a hétvége további részében, ugyanis véleménye szerint a nehéz időjárási körülmények között még jobban kijöhet a versenyzők valódi ereje, és csökkenhetnek a technika miatt fennálló különbségek.
“Mindig nagyon izgalmas esőben, és nehéz körülmények között versenyezni, nagyon élvezem, mert ekkor jönnek csak ki igazán a versenyzők közti különbségek” – mondta Button. “Azonban érdekes lesz esőben vezetni ezen a pályán, még soha nem vezettem kipörgésgátló nélkül esőben Monacóban. Viszont biztos vagyok benne, hogy hamar hozzászokunk, hiszen mindannyian jók vagyunk.”
Button azonban hozzátette, az utcai pálya különösen veszélyes lehet az esőben, az aszfaltra felfestett jelzések miatt, melyek tapadása teljesen más, mint a “tiszta” burkolaté.
“Nincs kipörgésgátlónk, így jó esélyed van arra, hogy nekicsapd a falnak az autódat, ha például a Casino felé haladva, ráhajtasz a fehér felfestésre. Ez történt Nigel Mansellel is még a 80-as évek elején Monte-Carlóban.”
“Bízom benne, hogy a verseny előtt még lesz alkalmunk esőben vezetni a pályán, hiszen annak nagy hasznát tudnánk venni. Más pályákon nincs nagyobb gond, ha blokkolnak az első abroncsaid az esőben, de itt nincsenek bukóterek, így azonnal nekiszaladsz a szalagkorlátnak, és vége a versenyednek.”
“Nem is beszélve arról, hogy az esőben más íveken kell autóznod, előbb kell elkezdened fékezni, és a kanyarok előtt jobban a külső ívre kell húzódnod, ám ha egy millimétert is tévedsz, nekiérsz a falnak. Nem lesz egyszerű, ha netán esőben kell vezetni, de bízom benne, hogy ezt szombaton gyakorolhatjuk majd.”