Lewis Hamilton a legutóbbi tesztprogramot követően nemtetszésének adott hangot, mert úgy gondolja, hogy a Pirelli szándékosan lebutított abroncsai miatt kevésbé lesz élvezetes a vezetés az idei szezonban.
Lewis Hamilton a legutóbbi tesztprogramot követően nemtetszésének adott hangot, mert úgy gondolja, hogy a Pirelli szándékosan lebutított abroncsai miatt kevésbé lesz élvezetes a vezetés az idei szezonban.
Azt követően, hogy sokan kritizálták a Bridgestone abroncsainak túlzott tartósságát, az idei évtől egyedüli beszállítóként tevékenykedő Pirelli jó előre jelezte, hogy szándékosan gyengébb abroncsokkal látja majd el a mezőnyt 2011-ben.
Az olasz cégóriás célja ezzel a versenyek felpörgetése, ugyanis a gyorsabban elhasználódó abroncsok miatt több lesz a kerékcsere, és még változatosabb taktikai csatákat láthatunk a bajnokságban, legalábbis remélhetőleg.
A csapatoknak már három tesztprogramjuk volt arra, hogy idei autóikkal is kipróbálják az új abroncsokat, melyek valóban gyorsabban kopnak, mint a korábbi beszállító termékei, és egyeseknek – köztük Hamiltonnak – ez nem igazán tetszik.
„Nagyon furcsa, még a tavalyi évhez viszonyítva is, mikor a versenyek elején a megtankolt autóval óvatosan kellett bánnunk az abroncsokkal” – mondta a McLaren brit pilótája a hét elején.
„Az egyik hosszabb etapom elején lágyan próbáltam vezetni, figyeltem a gumikra, de így is nagyon gyorsan elhasználódtak, és utána nem volt mit tennem, ki kellett állnom új abroncsokért, hogy tartani tudjam a tempót.”
„A második etapom alkalmával még ennél is óvatosabban vezettem, olyanok voltak a köreim, mint a kivezető körök, nagyon lassúak, és nem voltak igazán érdekesek. Így valóban egy kicsivel tovább bírták a gumik, de nem igazán éreztem úgy magam, mintha egy igazi versenyautót vezetnék.”
„Ezeken az abroncsokon nagyon lassan kell vezetned, ami egyáltalán nem megterhelő, sokkal könnyebb, mint az elmúlt években. Miután kilencven kört teljesítettem, egyáltalán nem voltam fáradt és úgy éreztem, hogy újra tudnám kezdeni, ennyire könnyű vezetni.”
A Red Bull Racing ausztrál versenyzője, Mark Webber azonban úgy véli, hogy még túl korai lenne messzemenő következtetéseket levonni az új gumikról, mert egyelőre még senki nem sejtheti, hogy azok miként fognak viselkedni melegebb időjárási körülmények között, versenyben.
„Ez történt a múltban” – mondta Webber. „A tavalyi évben abszolút ki vonultunk akadva a Bridgestone abroncsai miatt a hosszú etapok után Jerezben, és azt gondoltuk, hogy majd minden egyes körben ki kell állnunk új gumikért a versenyen.”
„A dolgok viszont teljesen máshogyan alakultak, mikor megérkeztünk az első versenyre, ahol egész nap egy garnitúra gumival köröztünk, és nem voltak különösebb problémáink a gumikopással.”
A csapatoknak és a versenyzőknek a barcelonai teszten lehetőségük nyílt arra is, hogy mind az intermediate, mind pedig az esőgumikat kipróbálják.
„Teljesen más. A Pirelli nem jó esőben” – mondta a Force India német pilótája, Adrian Sutil. „A gumik nem bírják sokáig, és sokkal gyengébben teljesítenek, mint a Bridgestone esős abroncsai.”
„A nap folyamán persze javult a helyzet, elvégeztünk néhány módosítást, ami segített, és a végén már nem volt olyan rossz, de ami a teljesítményt illeti, messze el van maradva attól, amihez hozzá voltam szokva. Persze a dolgok így mennek, most mások a gumik, új kihívás, ami nem feltétlenül rossz dolog.”
Webber hozzátette, hogy a köztes (intermediate) gumik meglepően tartósak, ám nem mondta ki egyértelműen, hogy jók lennének, inkább úgy titulálta azokat, hogy „nem rosszak”.