Lewis Hamilton kiváló vezetést bemutatva, megnyerte a visszatérő Amerikai Nagydíjat, ahol éles körülmények között utasította maga mögé a pole-ból rajtoló Vettelt. A harmadik Alonso lett, így nyílt maradt a vb.
Lewis Hamilton kiváló vezetést bemutatva, megnyerte a visszatérő Amerikai Nagydíjat, ahol éles körülmények között utasította maga mögé a pole-ból rajtoló Vettelt. A harmadik Alonso lett, így nyílt maradt a vb.
A Forma-1-ben nem ritkaság, hogy poros, évközben versenyzésre nem vagy csak ritkán használt pályán rendeznek futamot. Azonban az, hogy egy pályán még vasárnap is a por legyen a fő téma, már nem túl gyakori.
Márpedig Austinban a rajt előtt is a poros aszfalt volt az egyik főszereplő. Lewis Hamilton szerint le kellett volna takarítani a poros ívet a célegyenesben, mert az onnan indulók egyértelműen hátrányban vannak a tiszta ívről, a páratlan pozíciókból rajtolókkal szemben.
A Ferrari pilótái eredetileg a tiszta oldalra kerültek, de Romain Grosjean váltócserét követő rajtbüntetése miatt mindketten előrébb kerültek egy-egy helyet, de így átkerültek a poros részre. Ezt azzal a trükkel küszöbölték ki, hogy Felipe Massára lényegében öthelyes rajtbüntetést kértek (megbontották a váltón lévő plombát), így ő és Fernando Alonso is a jobb ívre került.
Valószínűleg részben ennek is köszönhető, hogy a spanyol a hetedikről a negyedik helyre ugrott előre a rajtnál. Sebastian Vettel első helye nem volt veszélyben, míg a második helyre csapattársa, mark Webber lépett előre, miután megelőzte a poros részről nekilóduló Lewis Hamiltont.
A McLaren pilótája nem hagyta ennyiben, és folyamatosan gyötörte Webbert, és a negyedik körben meg is előzte. Hamilton ezután sorra futotta a verseny leggyorsabb köreit, és egyértelmű volt, hogy el akarja kapni az előtte autózó Vettelt, akinek bő két másodperc volt az előnye.
Alonso mögött már jobban leszakadozott a mezőny. Az ötödik helyért Nico Hülkenberg és Kimi Räikkönen csatázott, és mögöttük is nagy volt a tülekedés a minél jobb helyezésekért.
Közben az élen is egyre inkább élesedett a csata, Hamilton ugyanis egy másodpercnél kisebbre csökkentett hátrányát, vagyis használhatta a DRS-t is Vettel ellen. A Red Bull címvédője számára szintén rossz hír volt, hogy a 17. körben kiesett hátvédje, Webber, vagyis a vb-csata másik résztvevője, Alonso egy újabb helyet előre léphetett.
Webber kiesésének pontos oka ekkor természetesen még nem volt ismert, de nem sokkal a félreállása előtt szóltak neki rádión, hogy ismét gond van a KERS-ével. Később kiderült, ismét a generátor romlott el a Red Bullban.
A 20. körben az élmezőnyből Hamilton és Alonso állt ki kerékcserére, majd egy körrel később Vettel is a kemény gumikra váltott. Vettel és Hamilton közé így Kimi Räikkönen ékelődött be, aki későbbre időzítette kerékcseréjét, míg Alonso Button elé állt vissza, és a McLaren világbajnoka azonnal el is kezdte támadni a Ferrarit. Alonso jobb hátsó kerekét egyébként csak néhány másodperces késéssel tudták levenni a szerelők a bokszban, emiatt érkezhetett meg rá Button, aki el is ment mellette a DRS-zónában.
Hamilton közben Räikkönent előzte meg, aki a 25. körben cserélt kereket, majd közvetlenül Alonso mögé állt vissza. A finnre ekkor Daniel Ricciardo hozta a frászt, aki a Toro Rossóval elment mellette, de mérnöke rádión megnyugtatta, hogy neki még ki kell állnia kerékcserére – erre a 31. körben került sor.
Az élen a Vettel-Hamilton páros nagyon leszakította magáról üldözőit, akik élén a kerékcserével még mindig váró (ő a kemény gumikon rajtolt) Button, és Alonso autózott. Miután Button a 36. körben meglátogatta szerelőit, a hetedik helyre, Massa és Grosjean mögé állt vissza. A harmadik helyezett Alonsónak ekkor már közel fél perc volt a hátránya Vettelékkel szemben.
Hamilton a 34. körtől kezdve használhatta az állítható hátsó szárnyat Vettel mögött, de sokáig így sem került előzési pozícióba. A 42. körben azonban Hamilton próbálkozásait siker koronázta, és átvette a vezetést. A mclarenes ezzel a lendülettel le is szakította magáról a címvédőt.
A másik McLaren is sokat volt képernyőn ekkor, Button Räikkönent előzte meg kemény, sportszerű csata végén, és ezzel feljött az ötödik helyre.
Button manőverével el is dőlt minden, kialakult a végső sorrend az élmezőnyben. Hamilton megszerezte idei negyedik futamgyőzelmét, ami talán éppen az utolsó volt a McLaren színeiben, hiszen az idei bajnokságból már csak egy futam van hátra, jövőre pedig már a Mercedesnél szerepel majd.
A dobogón Vettel és Alonso ünnepelhetett még, akik közt a mostani eredménnyel három ponttal nőtt a különbség, vagyis Vettel 13 pontos előnnyel utazhat a szezonzáró Brazil Nagydíjra.
Massát negyedikként intették le Button és a két Lotus-pilóta, Räikkönen és Romain Grosjean előtt. Nico Hülkenberg négy pontot szerzett a Force Indiának, az utolsó két pontszerző helyen pedig az utolsó percekben már egymással csatázó két Williams osztozott. Végül Pastor Maldonado lett a kilencedik, Bruno Senna a tizedik.
Az egyéni bajnoki csata tehát az utolsó fordulóban dől majd el, de a konstruktőrök közt már most győztest hirdettek, a Red Bull Racing megvédte bajnoki címét.
A 2012-es Forma-1-es szezon jövő hétvégén Brazíliában, Interlagosban ér véget.