Lewis Hamilton kiváló stratégiát követve, fantasztikus győzelmet aratott a Kínai Nagydíjon, ahol minden eddiginél nagyobb szerepet kaptak a gumik. A McLaren pilótáját a Red Bull duója, Vettel és Webber követte.
Lewis Hamilton megtörte a jeget és véget vetve Sebastian Vettel illetve a Red Bull Racing sikersorozatának, megnyerte a szezon harmadik versenyének helyet adó Kínai Nagydíjat.
A McLaren brit versenyzője három kiállásos stratégiájának köszönhetően tudott felzárkózni a két kiállással futó Vettelre a verseny utolsó köreiben, és gumifölényének köszönhetően, különösebb probléma nélkül átvette a vezetést és behúzta a győzelmet.
Mark Webber fantasztikus versenyt futva, a harmadik helyen végzett, jóllehet a szombati csúnyán elrontott időmérő után csak a tizennyolcadik pozícióból várhatta a futam rajtját, ráadásul az első etapjában feltartották, így valamelyest borult a stratégiája.
Jenson Button a negyedik helyre hozta be a másik McLarent, akit a Mercedes német pilótája, Nico Rosberg követett – egyébként mindketten vezették a versenyt egy bizonyos ponton, ugyanis kezdetben remekül taktikáztak.
A verseny izgalmas volt, a gumik ismét feldobták a versenyt, számos előzésnek lehettünk szemtanúi, így összességében elmondható, hogy a Pirelli gyorsan kopó abroncsai és az állítható hátsó szárny ismét kiválóan működött.
A pole pozícióból induló Sebastian Vettel egy kicsit beragadt a rajtnál, így a mellőle induló Jenson Button könnyedén elment mellette, miközben a német pilóta kemény csatát vívott Lewis Hamiltonnal, aki szintén lerajtolta, és másodikként jött ki az első kanyarból.
Vettel teljesen magára húzta Nico Rosberget, akivel egymás mellett vette az első kanyarokat, ám a Red Bull versenyzője végül meg tudta tartani harmadik helyét, így a McLaren duója nyomába eredhetett.
A Ferrari párosa helyet cserélt egymással, Felipe Massa a rajtnál megelőzte Fernando Alonsót még az első kanyar előtt. Őket a Force India versenyzői követték Michael Schumacher előtt, aki öt pozíciót lépett előre az első körben.
Tíz kör után Button egy másodperccel vezetett Hamilton előtt, akit árnyékként követett a harmadik pozícióban az első két verseny győztese, Vettel.
Rosberg lemaradása már négy másodperc volt a Red Bull németje mögött, ám a két Ferrari teljesen megérkezett mögé, így negyedik pozíciója egy pillanatig sem volt biztonságban, azonban nem kockáztatott és a tizenkettedik körben kiállt új lágy abroncsokért, ami fantasztikus húzásnak bizonyult.
A McLareneken is elkezdtek fogyni a gumik, így Vettel esélyt kapott arra, hogy megelőzze Hamiltont, és élt is a lehetőséggel, simán elment a brit versenyző mellett, majd Buttonnal együtt kiállt a bokszutcába.
Buttont azonban megzavarta, hogy a Red Bull is várta Vettelt, és az energiaital-gyárosok szerelőihez állt be, akik azonnal jelezték, hogy hajtson tovább, ám ezzel éppen annyi időt veszített, hogy pozíciót vesztett a világbajnoki címvédővel szemben.
Bár sokan azt gondolták, hogy ezzel Vettel vette át a vezetést, ám meglepő módon Rosberg állt az élre, aki már korábban feltetette a friss gumikat, amikkel kiváló időket ment, míg a többiek szenvedtek a használt keverékeken.
A kiállások első körét követően Rosberg öt másodperccel vezetett Vettel előtt, akit Button követett a harmadik pozícióban. Massa közben feljött a negyedik helyre Hamilton és Schumacher elé, míg Alonso – egy késői cserével – visszacsúszott a hetedik helyre.
A kiállások második köre sem váratott sokat magára. Az élmezőny megosztott stratégiával dolgozott. Massa és Vettel úgy döntött, két kiállásos taktikával oldja meg a versenyt, míg a többiek már korábban kiálltak a harmadik szett lágy gumiért.
Bár a három kiálláson lévők gőzerővel zárkóztak fel az első két helyen autózó Vettelre és Massára, ám az említett két versenyző tudta, hogy még a többieknek is van egy kiállásuk.
Hamilton időközben a célegyenes végén megelőzte csapattársát, és feljött a negyedik helyre, miközben a három kiállással számolók is teljesítették utolsó kerékcseréjüket, így letisztult a mezőny eleje.
Vettel állt az élre, és négy másodperccel vezetett Massa előtt, akit Hamilton követett a harmadik helyen, miután hatalmas csatában megelőzte Rosberget, akinek szólt a csapata, hogy kritikus az üzemanyagszint az autójában, ami azt jelentette, hogy egy kicsit vissza kell vennie.
Vettel szépen tartotta vezető pozícióját, ám tíz körrel a vége előtt a Hamilton, Rosberg, Button trió teljesen megérkezett Massa mögé, ami nem volt túlságosan meglepő, hiszen nekik sokkal frissebb gumijaik voltak.
A Ferrari brazilja pár körön belül elvesztette második pozícióját Hamiltonnal szemben, aki azonnal Vettel nyomába eredt, és öt körrel a vége előtt meg is érkezett a német versenyző mögé, akit a gumifölénynek köszönhetően könnyedén megelőzött.
Ez pedig azt jelentette, hogy az idei évben először nem a Red Bull Racing, hanem a McLaren ünnepelhetett. Végül Button és Rosberg is áthámozta magát a gumikkal küszködő Massán, miközben Webber is megérkezett az élbolyba friss lágy keverékein.
A Red Bull ausztrálja az utolsó tíz-tizenöt körben 2-3 másodperccel volt gyorsabb, mint a többiek, és szépen lépkedett előre. Webber két körrel a vége előtt már a harmadik helyért csatázott Buttonnal, akit a hátsó egyenesben, KERS nélkül simán megelőzött.
Hamilton kiváló stratégiát követve megnyerte a versenyt Vettel előtt, míg a dobogó legalsó fokára a tizennyolcadik pozícióból rajtoló Webber állhatott fel.
Button a negyedik helyre hozta be a másik McLarent, Rosberg és a Ferrari duója, Massa és Alonso elé, míg az első tíz, pontszerző sorát Schumacher, Vitaly Petrov (Renault) és Kamui Kobayashi (Sauber) zárta.