Hatalmas meglepetésre a bajnoki címvédő, Lewis Hamilton végzett az élen a Kínai Nagydíj első szabadedzésén, ahol a McLaren egy új aerodinamikai csomaggal gördült pályára, amely magában foglalta a dupla diffúzor egy kezdeti verzióját.
Hatalmas meglepetésre a bajnoki címvédő, Lewis Hamilton végzett az élen a Kínai Nagydíj első szabadedzésén, ahol a McLaren egy új aerodinamikai csomaggal gördült pályára, amely magában foglalta a dupla diffúzor egy kezdeti verzióját.
Miközben ellenfelei folyamatosan azt hangoztatták, hogy már megkezdték dupla diffúzoruk fejlesztését arra az esetre, ha a Fellebbviteli Bíróság netán szabályosnak minősítené a vitatott elemet, a McLaren szépen csendben dolgozott, és már a hétvégi futamra előrukkolt az új elrendezés egy korai verziójával, ami úgy tűnik, komoly lendületet adott az amúgy borzalmasan gyengén kezdő csapatnak.
Hamilton eddig nem sok vizet zavart az edzéseken, ám most rákapcsolt, és megelőzve a Brawn GP duóját, az élre repítette a módosított aerodinamikai csomaggal szerelt MP4/24-es modellt.
Csapattársa, Heikki Kovalainen is kiválóan szerepelt, a finn mindössze három tizeddel lemaradva tőle, a negyedik pozícióban végzett, miközben a Ferrari még az első tízbe se fért be.
Az első fél órában a mezőny egyetlen újonca, Sebastien Buemi körözött a Toro Rossóval, ám az első figyelemreméltó időt a Toyota olasz versenyzője, Jarno Trulli futotta meg, aki 1:39.959-es idejével azonnal átvette a vezetést.
Trulli azonban nem állt meg, és következő körén újabb fél másodpercet javított idején, de egy elektronikai meghibásodás után hirtelen elsötétült autójának műszerfala, így vissza kellett térnie a boxba.
Eközben Hamilton átvette a vezetést 1:38.603-as idejével, és egészen addig az élen maradt, míg a Brawn duója ki nem hajtott a pályára. A McLaren világbajnoka azonban nem hagyta annyiban a dolgot, és egy órával a kezdés után megfutott 1:37.334-es idejével befoghatatlannak bizonyult.
Mark Webber az ötödik helyre repítette Red Bullját, akit az elektronikus probléma után visszatért Trulli követett a hatodik helyen, az idei év edzésmenője, Nico Rosberg előtt, aki csak a hetedik helyig jutott a Williamsszel.
Timo Glock több alkalommal is kicsúszott a pályáról, ám még így is a nyolcadik helyre kormányozta Toyotáját, akit az első tízben Fernando Alonso (Renault), és Sebastien Bourdais (Toro Rosso) követett.
A Ferrari nem lehetett elégedett. Kimi Raikkönen csak a tizenegyedik helyen végzett, míg csapattársa, Felipe Massa – aki a túlzott szemcsésedésre panaszkodott – a tizennegyedik lett. Mindketten kicsúsztak a pályáról a 14-es kanyarban, sőt a brazil pilóta később még meg is pörült ezen a részen, és láthatóan szenvedett a tapadás hiánya miatt.
Kínai Nagydíj, első szabadedzés:
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1:37.334 + 22 2. Button Brawn GP-Mercedes 1:37.450 + 0.116 18 3. Barrichello Brawn GP-Mercedes 1:37.566 + 0.232 19 4. Kovalainen McLaren-Mercedes 1:37.672 + 0.338 23 5. Webber Red Bull-Renault 1:37.752 + 0.418 20 6. Trulli Toyota 1:37.764 + 0.430 19 7. Rosberg Williams-Toyota 1:37.860 + 0.526 24 8. Glock Toyota 1:37.894 + 0.560 21 9. Alonso Renault 1:38.089 + 0.755 19 10. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:38.195 + 0.861 24 11. Raikkonen Ferrari 1:38.223 + 0.889 23 12. Vettel Red Bull-Renault 1:38.274 + 0.940 20 13. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:38.307 + 0.973 26 14. Sutil Force India-Mercedes 1:38.319 + 0.985 18 15. Massa Ferrari 1:38.418 + 1.084 20 16. Heidfeld BMW Sauber 1:38.456 + 1.122 21 17. Fisichella Force India-Mercedes 1:38.460 + 1.126 19 18. Kubica BMW Sauber 1:38.463 + 1.129 18 19. Nakajima Williams-Toyota 1:38.730 + 1.396 25 20. Piquet Renault 1:38.825 + 1.491 20