Lewis Hamilton győzelmével zárult a hatalmas botránnyal kezdődő Magyar GP. A második helyen Raikkönen végzett, a BMW-s Heidfeld előtt, míg Alonso a negyedik lett. A bajnokság éllovasa tovább növelte előnyét, de a McLaren pont nélkül maradt.
Lewis Hamilton győzelmével zárult a hatalmas botránnyal kezdődő Magyar GP. A második helyen Raikkönen végzett, a BMW-s Heidfeld előtt, míg Alonso a negyedik lett. A bajnokság éllovasa tovább növelte előnyét, de a McLaren pont nélkül maradt.
A pole pozícióból rajtoló Lewis Hamilton remekül kapta el a rajtot, ám ahogy arra számítani is lehetett, Nick Heidfeld a pálya piszkos oldalán beragadt, így Kimi Raikkönen simán elment mellette a célegyenesben. Alonso pozíciót vesztett Kubicával szemben, majd az első kör végén a célegyenesre ráfordítóban megcsúszott, így Webber is elment mellette. A McLaren spanyol versenyzője azonban egy körrel később visszavette hetedik helyét.
Az élen autózó Lewis Hamilton a második körben már több mint két másodpercre növelte előnyét a második helyen autózó Raikkönennel szemben, akit további két másodperccel lemaradva Nick Heidfeld követett a harmadik pozícióban. Alonso elkezdett sietni, és a harmadik körben a célegyenes végén megelőzte Kubicát, így feljött a hatodik helyre.
Massa közben visszacsúszott a 16. pozícióba, a Ferrari brazilja nehéz autóval kezdte meg a futamot, ráadásul az első körben hibázott, így a Super Aguri versenyzője, Takuma Sato el tudott menni mellette.
Az első kieső az újoncnak számító Sakon Yamamoto volt. A japán versenyző az ötödik körben megpördült a tizenegyes kanyarban, és a gumifalba csapódott. Közben Kimi Raikkönen magára talált, és folyamatosan jobb időket futott Hamiltonnál. A Ferrari finn versenyzője megkezdte a felzárkózást.
Tíz kör elteltét követően Lewis Hamilton három másodperccel vezetett Kimi Raikkönen előtt, akit majd’ 8 másodperccel lemaradva Nick Heidfeld követett a harmadik pozícióban. A BMW Sauber német versenyzőjét további hat másodperccel lemaradva Nico Rosbert követte, Ralf Schumacher és Fernando Alonso előtt, aki körönként egy másodperccel volt lassabb csapattársánál. A pontszerzők sorát az első tíz kör után Robert Kubica és Mark Webber zárta.
Alonso közben csúnyán beragadt Ralf Schumacher mögé, a spanyol egyszerűen nem talált fogást a német versenyzőn, így az élen autózó Hamilton előnye egy boxkiállásnyira nőtt csapattársával szemben. A mezőny hátsó régiójában autózó Felipe Massa sem tudott megbírkózni Satóval. A Ferrari brazilja nagy igyekezetében többször is hibázott, miközben egyre inkább fogytak a keményebb keverékű abroncsai.
Nick Heidfeld, Nico Rosberg és Fernando Alonso nyitotta a boxkiállások első körét. A három versenyző egyszerre hajtott ki a boxba a 17. körben. A McLarennél vélhetően taktikai döntés született, Alonsót kihozták Ralf Schumacher mögül, majd harminc körre elegendő üzemanyagot kapott és a 12. helyen folytatta tovább a körözést. Ralf Schumacher egy körrel később vételezett üzemanyagot, és visszatért Alonso elé.
Hamilton és Raikkönen egyszerre hajtott ki a boxba a 19. körben. A Ferrari versenyzője egy másodperccel kevesebb ideig állt szerelői társaságában, így a finn pilóta közelebb került riválisához, a köztük lévő különbség két másodpercre apadt.
A kiállások első körét követően Hamilton másfél másodperccel vezetett a második helyen autózó Raikkönen előtt, akit további 13 másodperccel lemaradva Heidfeld követett a harmadik pozícióban. A Renault finn versenyzője, Heikki Kovalainen felugrott a negyedik pozícióba, ám ő ekkor még nem volt kint a boxban. Az ötödik pozícióban a Williams német versenyzője, Nico Rosberg tanyázott, akit Robert Kubica, Ralf Schumacher, és Fernando Alonso követett. A McLaren spanyol versenyzője 26 kör után már több mint fél perccel volt lemaradva Hamiltontól.
Kovalainen a 27. körben végül elszánta magát a kiállásra, a Renault versenyzője meglepetésre ismét szuper lágy keverékeket kapott, és Davidson mögé, a tizenegyedik helyre tért vissza. Közben Raikkönen teljesen megérkezett Hamilton mögé, ám a McLaren spanyolja ismét rákapcsolt és nyolc tizedes előnyét két kör alatt megduplázta.
A verseny felénél járva egyedül Felipe Massa nem volt még kint a boxban. A Ferrari brazil versenyzője David Coulthard mögött a tizenegyedik helyen autózott, és az előtte állóknál jóval gyorsabb köröket futott. Ahogy arra számítani is lehetett, a 35. körben Massa kiállt tankolni. A brazil pilóta megkapta a lágy gumikat, de nem kapott annyi üzemanyagot, hogy azzal befejezhesse a futamot. Massa egyébként éppen az élen csatázó duó, Hamilton és Raikkönen elé tért vissza. A brazil könnyedén meglépett riválisaitól, ám pár körrel később belassult, és elengedte a csatában álló párost.
A tavalyi győztes, Jenson Button a 37. körben kiesett, miután a Honda megadta magát alatta. Nick Heidfeld megkezdte a kiállások második körét. A BMW Sauber német versenyzője a 41. körben állt ki tankolni, majd Ralf Schumacher és Fernando Alonso elé tért vissza. A McLaren versenyzője vérszemet kapott, de hiába támadott, nem talált fogást Schumacheren.
Közben Davidson összeakadt Fisichellával, és a kettes kanyarban keresztbe állt. A brit versenyző autóját nagy nehezen el tudták távolítani a pályáról, így a mezőny megúszta a biztonsági autót.
Az élről Kimi Raikkönen hajtott ki elsőként a boxba, hogy teljesítse utolsó kiállását. A finn versenyző a 46. körben megkapta a szuper lágy keverékeket, és elegendő üzemanyagot kapott ahhoz, hogy befejezze a futamot. A McLaren brit versenyzője eközben folyamatosan gyorsköröket futott, és miután három körrel később kiállt tankolni, 5 másodpercre növelte előnyét a második helyen autózó Raikkönennel szemben.
A 49. körben Ralf Schumacher kiállt Alonso elől, így a spanyol bajnok lehetőséget kapott arra, hogy megelőzze a Toyota német versenyzőjét, amit egy körrel később, kiállását követően véghez is vitt. Nem sokkal később Massa is kiállt tankolni, ám a brazil csak a tizennegyedik helyen folytathatta tovább a körözést.
A kiállások utolsó körét követően Lewis Hamilton szuper lágy abroncsai elkezdtek szemcsésedni, így Raikkönen két másodpercre csökkentette hátrányát a McLaren versenyzőjével szemben, melyet a következő körében egy másodperc alá szorított. Közben a BMW Sauber duója és Nico Rosberg harmadszor is kiállt tankolni, így Alonso felugrott a negyedik helyre Heidfeld mögé, és elkezdte támadni a német versenyzőt.
Az utolsó tíz körben még nem dőlt el az első, illetve a harmadik hely sorsa. Kimi Raikkönen folyamatosan támadta Hamiltont, míg Alonso is ott loholt Heidfeld nyakán. A sorrend azonban nem változott, Hamilton hét pontra növelte előnyét Alonsóval szemben a világbajnokságban, ám a McLaren a büntetés miatt egyetlen pontot sem kapott.
Magyar Nagydíj - verseny Poz Pilóta Csapat Idő 1. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1h35:52.991 2. Raikkonen Ferrari (B) + 0.715 3. Heidfeld BMW Sauber (B) + 43.129 4. Alonso McLaren-Mercedes (B) + 44.858 5. Kubica BMW Sauber (B) + 47.616 6. R.Schumacher Toyota (B) + 50.669 7. Rosberg Williams-Toyota (B) + 59.139 8. Kovalainen Renault (B) + 1:08.104 9. Webber Red Bull-Renault (B) + 1:16.331 10. Trulli Toyota (B) + 1 kör 11. Coulthard Red Bull-Renault (B) + 1 kör 12. Fisichella Renault (B) + 1 kör 13. Massa Ferrari (B) + 1 kör 14. Wurz Williams-Toyota (B) + 1 kör 15. Sato Super Aguri-Honda (B) + 1 kör 16. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 lap 17. Sutil Spyker-Ferrari (B) + 2 kör 18. Barrichello Honda (B) + 2 kör Leggyorsabb kör: Raikkonen, 1:20.047, 70.kör Kiesők: Pilóta Csapat Kör Liuzzi Toro Rosso-Ferrari (B) 43 Davidson Super Aguri-Honda (B) 42 Button Honda (B) 36 Yamamoto Spyker-Ferrari (B) 7 Az eredmények nem hivatalosak