A verseny utolsó szakaszában Russell a jócskán elhasználódott kemény keverékű abroncsokkal az 5. helyen autózott, Hamilton, illetve a ferraris Carlos Sainz azonban támadóközelségben voltak. Russell azt javasolta versenymérnökének, hogy a DRS segítségével megpróbálhatnák hátul tartani Sainzot – épp úgy, ahogy a spanyol pilóta és Lando Norris védekezett velük szemben egy hete, Szingapúrban.
A Mercedes viszont úgy döntött, felcseréli az autókat, majd megkérte Hamiltont, hogy tartsa DRS-távolságon belül Russellt, hogy meg tudják őrizni a pozíciókat. Sainz viszont a frissebb gumikkal végül simán elment a brit mellett, míg Hamilton az 5. helyen ért célba.
Hamilton a verseny után újságíróknak beszélt arról, a Mercedes stratégiájának nem sok értelme volt.
„Nem hiszem, hogy jó ötlet volt. Amikor ezt javasolták nekem, tudtam, hogy a legutóbbi versenyből merítettek ötletet, és nem volt értelme. Olyan távolra kellett kerülnöm, amennyire csak tudtam. Két másodperccel előrébb jártam már, és megkértek, hogy adjak DRS-t George-nak.”
„Szóval el kellett emelnem a lábam a gázról az egyenesben, hogy 8 tizedre kerüljön hozzám. Aztán nyithatta a DRS-t, végül azonban megelőzték őt, amire lehetett számítani, mivel egy kiálláson volt. Sainz megelőzte őt, és rögtön ott volt a sarkamban. Szóval nem volt ideális. Nagyon-nagyon megnehezítette ez az utolsó pár kört.”
„Azt gondolom, csapatként hálásnak kell lennünk ezért az 5. és 7. helyért. Jobb, mint a 6. és 7.”