Küzdelmes versenyen van túl Szingapúrban Lewis Hamilton, akinek már a rajtnál elkezdődtek a nehézségei. A 120 perces, esős utcai nagydíjat a harmadik rajthelyről várta, ám az indítása nem sikerült a legjobban, így az első kanyarkombinációban összeért a mögüle induló Carlos Sainz-cal. Néhány másodpercre a pályát is elhagyta, és csak a Ferrari mögé tudott visszasorolni, ami sorsdöntőnek bizonyult számára. Sainz nem tudta tartani a lépést az első két helyezettel, így Hamilton vele együtt távolodott az élmenőktől.
„Nem tudom, miért volt ennyire lassú. Én pedig ilyen körülmények között nem voltam elég gyors ahhoz, hogy megelőzzem, így beragadtam mögé. Érzésem szerint képes lettem volna az első két pilótához hasonló időt autózni. Ha nincs előttem senki, akkor képes lettem volna tartani a tempójukat.”
A verseny nagyjából felénél Hamilton hibázott, és orral az egyik Tecpro falnak ütközött. Vissza tudott tolatni a pályára, de egészen a kilencedik helyig csúszott vissza. Onnantól már menthetetlen volt a versenye.
„Tudtam, hogy ott vége van, de időnként mindenki hibázik. Emiatt nem fogom büntetni magam. Mindenkinek nagyon nehéz dolga volt ilyen körülmények között. Akármilyen baja is van az autónak, nedves körülmények között csodásan viselkedik. Esőben viszont nagyon-nagyon nehéz vezetni” – mutatott rá egy furcsa jelenségre.
Hamilton egyelőre nem tudja, hogy Max Verstappenhez hasonlóan a pattogás okozta-e a kicsúszását.
„Nem tudom, meg fogom nézni az adatokat. Nem akarom erre fogni, de az autó sokat pattogott, és persze ott volt az elfékezés is. Nem tudom, ezt mi okozta.”
A hétszeres világbajnok az ütközés után néhány másodperccel visszatért a versenybe. Először azt hitte, a fallal való találkozás után bokszkiállásra sem lesz szüksége.
„Az első néhány kanyarban semmit sem éreztem, de aztán jöttek a szikrák. Szerintem akkor tört el.”
Hamilton a futam első köreiben bejátszott rádióbeszélgetését is megmagyarázta, amikor arra panaszkodott, hogy rossz gumikkal rajtolt.
„A rajtrácsra kivezető köröket bejáratott gumikon teljesítettem, aztán kaptam egy új szettet, ami borzasztó volt. Jó néhány körre szüksége volt, mire bemelegedett. Valami okból kifolyólag mi nem tudjuk elég gyorsan működésre bírni az abroncsokat – a slickeket és az esőgumikat sem. Valami a hőmérséklettel lehet, mert száraz pályán, hosszabb etapokon jól bánunk velük” – tette hozzá.