A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton azt javasolta csapatának, a Mercedesnek, hogy a bajnokság további részében egy versenyhétvégén több motorcserét is vállaljanak be, azzal ugyanis jobban járnának, mintha több versenypályán kellene rajtbüntetést elszenvednie.
A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton azt javasolta csapatának, a Mercedesnek, hogy a bajnokság további részében egy versenyhétvégén több motorcserét is vállaljanak be, azzal ugyanis jobban járnának, mintha több versenypályán kellene rajtbüntetést elszenvednie.
Hamilton már turbójából és hőenergia-visszanyerő rendszeréből is az ötödiket használja, így a szezon további részében elkerülhetetlenül büntetést kap majd a komponensek cseréje miatt.
A 2015-ös idény közben változtattak a szabályzaton, így amennyiben egy versenyző ez adott hétvégén több rajtbüntetést is kap, egyszerűen a mezőny végére sorolják, így nem kell átvinnie a fennmaradó büntetésrészeket a következő hétvégékre.
Ha tehát a Mercedes úgy dönt, hogy egy hétvégén két új motort is beépít Hamilton autójába, akkor a brit csupán egyszer kell, hogy a mezőny végéről induljon, a további versenyeken pedig lehet rotálni a V6-os erőforrás összetevőit.
„Ezzel a megoldással én magam álltam elő” – mondta Hamilton.
„Ez határozottan olyasvalami, amit meg kellene csinálni. Kétségtelen, hogy kapok egy újabb motort. A kérdés csak az, hogy mikor.”
Hamilton hozzátette, nyilván egy olyan pályát kellene kiválasztaniuk, ahol könnyű előzni, így a büntetés ellenére felkapaszkodhat majd az élmezőnybe.
„A stratégáink megvizsgálják majd a helyszíneket és mondani fogják, hogy ’ez az a pálya, ahol könnyebb előzni’. Alapvetően ez az én döntésem, elvégre én vagyok az egyetlen, aki tudja, az utolsó helyről rajtolva hol tudom a lehető legjobb munkát végezni.”
„Szóval nekem is bele kell folynom ebbe, de igen, jó lenne, ha egyszerre több motorcserét is bevállalnánk.”