Türelmesen kell végeznie a munkát a 2013-as évad során a Mercedes Forma-1-es csapatának, bő 1 másodperces hátrányt ledolgozni ugyanis nem egyszerű feladat – állítja Lewis Hamilton, aki hat év után hagyta ott a McLaren csapatát, hogy a német istállónál folytassa F1-es pályafutását.
Türelmesen kell végeznie a munkát a 2013-as évad során a Mercedes Forma-1-es csapatának, bő 1 másodperces hátrányt ledolgozni ugyanis nem egyszerű feladat – állítja Lewis Hamilton, aki hat év után hagyta ott a McLaren csapatát, hogy a német istállónál folytassa F1-es pályafutását.
Hamilton tegnap első hivatalos látogatását is megejtette Brackley-ben, az Ezüstnyilak főhadiszállásán. A 2008-as év Forma-1-es világbajnoka kifejtette, izgatottan várja már az új szezont, de persze tudja, az egyáltalán nem lesz sétagalopp.
„Fontos, hogy türelmesek legyünk, és reálisan lássuk a dolgokat” – mondta a brit.
„Nem felejthetjük el, hogy a Forma-1-es autók évről-évre változnak, és még egy teljesen szezon során is nehéz javulni 1 másodpercet. A Mercedes hátránya Brazíliában 1,1 másodperc volt, tehát nagyon nehéz lesz 3 hónap alatt 2 másodpercet javulni. Tehát én egy kicsit óvatos vagyok ezzel kapcsolatban, de ugyanakkor tudom, hogy a srácok nagyon keményen dolgoznak.”
„Ez egy maraton, nem egy sprintfutam. Bízom benne, hogy már idén versenyképesek lehetünk. Ha megérkezünk az első versenyre, és az élmezőnyben leszünk, az igazán látványos lesz. De ha ezt nem sikerül megtenni, akkor is folytatnunk kell a munkát.”
Hamilton elmondta, akkor sem fog kétségbe esni, ha a Mercedes gyenge formában vág neki az új szezonnak.
„Biztos vagyok benne, hogy megbirkózom vele. Volt már néhány igencsak nehezen kezelhető autóm – például a 2009-es –, de aztán egyre jobbak lettek. A kitartás mindenki számára kulcsfontosságú lesz.”
Miután Hamilton hivatalosan csak januárban kezdte meg a munkát új csapatánál, a 2013-as versenyautó tervezésére nem volt komoly hatással. A brit ezzel együtt bízik abban, az előszezoni tesztek során irányt mutathat majd csapatának.
„Remélhetőleg a tesztek során jó hatással leszek az autóra, hiszen összehasonlításokat tudok végezni. Meg tudom mondani, mi az, ami megvan, és mi az, ami hiányzik. Azt is, hogy milyen vezetni, és, hogy miképp lenne jobb. De ez időigényes folyamat. Fel kell vennem a tempót, ráadásul sok minden más – például a kormány, a beállítások, illetve az aerodinamikai konfiguráció is. Nem tudom, meddig tart majd, de készen állok.”
A Mercedes új autóját a tervek szerint Nico Rosberg vezetheti majd először Jerezben – a W04-es versenygépről február 4-én hull majd le a lepel.