Hamiltonnak szokatlan dolgot kellett csinálnia a Mercedes autójával Bakuban - F1VILÁG.HU

Hamiltonnak szokatlan dolgot kellett csinálnia a Mercedes autójával Bakuban

HIRDETÉS
A Forma-1 hétszeres világbajnoka, Lewis Hamilton elárulta, „rángatnia” kellett a kormányt a múlt vasárnapi, bakui versenyen, hogy felülkerekedjen azokon az egyensúllyal kapcsolatos problémákon, melyek egész hétvégén hátráltatták őt.
2024 Azerbaijan Grand Prix, Sunday - Jiri Krenek Lewis Hamilton

A hétszeres világbajnok csak a 7. rajtpozíciót szerezte meg az Azeri Nagydíj időmérő edzésén, később pedig elárulta, csapata felfedezte, hogy az erőforrás egyik komponense nem megfelelően volt megépítve, ezért rossz irányt választottak az autó beállításaival kapcsolatban.

A gyenge rajtpozíció okán pedig a Mercedes végül úgy döntött, kicseréli a V6-ost a brit autójában, és miután változtattak a futómű beállításain is, Hamilton a bokszból vágott neki az 51 körös futamnak. Végül összejött a pontszerzés, kilencedikként ért célba, de csak miután Sergio Perez és Carlos Sainz az utolsó előtti körben összeütköztek és kiestek.

A felzárkózás ellenére Hamilton azt mondja, rendkívül frusztráló versenye volt, a pálya derékszögű kanyarjaiban pedig sokat küszködött autójával, és teljesen szokatlan vezetési stílust kellett alkalmaznia, amit a csapatrádión is megjegyzett futam közben: „Látjátok, hogyan vezetem ezt a valamit?”. A futam után aztán részletesebben is elmagyarázta, mi volt a baj.

„Igazából ez volt a legrosszabb egyensúly, amivel valaha versenyeztem” – mondta Hamilton. „Elöl rengeteg volt a tapadásom, de hátul semmi. Muszáj volt rángatnom a kormányt, hogy megtörjem az első tapadást, és minden kanyaron csúsztatva menjek át. Ez volt a legfurcsább vezetési mód.”

„Tudtam, hogy ma nem fogunk tudni előzni. Ez egy ilyen pálya. Nem tudom, miért volt ennyire rossz a tempónk szombattól kezdve.”

Miután Hamilton Ausztráliában elveszített egy motort, nyilvánvaló volt, hogy az évad későbbi részében be kell majd vetnie egy vadonatújat, ami rajtbüntetést von maga után. Toto Wolff csapatfőnök a bakui verseny után elárulta, miért döntöttek úgy, hogy az Azeri Nagydíjon ejtik meg a cserét.

„Úgy döntöttünk, hogy itt cseréljük ki a motort, és tudtuk, hogy ez egy szenvedős verseny lesz, mert nagyon nehéz előzni Bakuban” — mondta az osztrák szakember.

„És így is történt. Amint közelebb kerülsz valakihez, túlmelegszenek a gumik, és visszaesel.”

„Két különböző filozófia volt, és hosszasan megvitattuk a dolgot. Itt csak le kell nyelned a keserű pirulát, mert a 7. helyről indulva nem tudtuk, mi történt volna, vagy megcsináljuk Austinban a cserét. De úgy éreztük, Austin lehetőség, ezért ez volt a döntés. Hogy helyes vagy nem, azt nem tudom. Nehéz döntés volt.”

Hirdetés

Wolff rámutatott, várhatóan az austini Amerikai Nagydíjon egy új specifikációjú padlólemezt vetnek majd be, ami segíthet megoldani a gondjaikat.

„A bakui pálya egyedi, de ennek ellenére nem volt akkora különbség, mint éjjel és nappal között. Még mindig ugyanazokat az egyensúlyi problémákat tapasztaltuk az új padlólemezzel, mint korábban. Szóval Szingapúrban ugyanez lesz, ezzel kell versenyeznünk. De Austin után valószínűleg egy új specifikációra váltunk.”

Hogy a Mercedes mennyire pengeélen táncol a teljesítménnyel, azt George Russell vasárnapi szereplése is jól mutatja: a brit pilóta rengeteget szenvedett az első etapban a közepes keverékű gumikkal, a verseny második felében azonban a kemény keverékkel parádés tempóra volt képes, és végül a 3. helyen futott be.

„Nehéz volt a vezetés az elején, trükkös, amikor egy vonatban vagy, és pozícióért küzdesz, de egyértelműen nem elég jó az autónk” – magyarázta Wolff. „Az egyensúly nem volt elég jó ahhoz, hogy tényleg lépést tudjunk tartani, és emiatt szenvedtünk.”

„A második etap viszont igazán lenyűgöző volt. Az elején nehéz volt, de amikor az autó megtalálta az egyensúlyt, mert George úgy vezette, ahogyan kellett, akkor időnként mi voltunk a leggyorsabbak.”

„Valójában arról van szó, hogy ki tudja a legjobban beállítani az egyensúlyt, kinek vannak a gumik a megfelelő tartományban, és melyik aerodinamikai koncepció működik jól az adott pályán.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Hamiltonnak szokatlan dolgot kellett csinálnia a Mercedes autójával Bakuban
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak
Norrist egy hétig emésztették a Brazíliában történtek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!