A BMW Sauber, a Honda Racing, és a Williams is visszautasította a rivális csapatok felvetését, akik azt szerették volna elérni, hogy egy évvel halasszák el a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) bevezetését a királykategóriában.
A BMW Sauber, a Honda Racing, és a Williams is visszautasította a rivális csapatok felvetését, akik azt szerették volna elérni, hogy egy évvel halasszák el a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) bevezetését a királykategóriában.
A Forma-1-es csapatok az elmúlt hét napban kétszer is találkoztak, hogy megvitassák az energiatároló rendszer kapcsán felmerült kérdéseket, ugyanis egyesek továbbra is attól tartanak, hogy az új egység nem elég biztonságos, és mivel fejlesztése rengeteg pénzt emészt fel, jobb lenne, ha elhalasztanák bevezetését a 2010-es idényre.
Azonban mivel a szabálymódosításhoz az összes csapat jóváhagyására szükség van, eddig minden jel arra utal, hogy az eredeti tervek szerint már a jövő évben bevezetésre kerül a KERS a Forma-1-ben.
Megbízható források szerint a Renault csapatfőnöke, Flavio Btriatore vetette fel elsőként az új eszköz elhalasztásának lehetőségét még a maranellói megbeszélésen, mellyel igencsak megosztotta a mezőnyt.
Bár sok csapat örült a felvetésnek, a Honda, a BMW, és a Williams is ellenezte az ötletet, ugyanis a három említett gárda készen áll arra, hogy használja a KERS-t a jövő évben.
A csapatvezetők a hétvégén megrendezett Magyar Nagydíjon is összeültek, hogy megbeszéljék az energiatároló rendszerrel jövő évi bevezetésével kapcsolatban felmerült még megválaszolatlan kérdéseket, illetve megosszák egymással tapasztalataikat a már többek által tesztelt eszközről.
“Úgy gondoljuk, hogy nem szabad megtorpannunk, folytatnunk kell a fejlesztéseket és ahogy azt terveztük, már jövőre be kell vetnünk az új rendszert” – mondta a BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen az Autosportnak. “Véleményünk szerint mindenképpen jó az eszköz, nem csak a BMW-nek, hanem az egész sportnak. És ha jó, akkor azt mielőbb be kell vetnünk.”
“Egyetlen technikai project sem lett olcsóbb azzal, hogy elhalasztották annak bevezetését. Ha elhalasztjuk, akkor is ugyanannyi pénzt költünk rá, és még csak nem is használjuk. Annak pedig semmi értelme.”
“Nyilvánvalóan biztonságossá kell tennünk a rendszert, és egészen addig biztosan nem is vetjük azt be, míg minden problémát ki nem szűrünk. Azonban nem látok okot arra, amiért el kellene halasztanunk a bevezetését” – folytatta a német szakember, akinek csapata ideiglenesen leállította a KERS tesztelését, amíg nem derítik ki, mi okozta a Jerezben fellépő problémákat.
Theissen nézeteit egyébként a Williams névadó résztulajdonosa, Sir Frank Williams is osztja, aki szerint is minél előbb be kell vetni az új rendszert a sportban. “Egy érdekes kihívás, amit élvezünk. Voltak csapatok, amelyek az új rendszer bevezetésének elhalasztása mellett kampányoltak, de szerintünk mielőbb be kell vezetni.”
Annak ellenére, hogy a BMW Sauber és a Red Bull Racing istállónak is voltak problémái az új rendszerrel, és a Honda – amely a hírek szerint elsőként vitte pályára a KERS-t – szintén beszámolt néhány meghibásodásról, a brackley-i bázisú gárda vezetője, Ross Brawn is az egység bevezetése mellett van.
“Örülünk, hogy már a jövő évben használhatjuk a KERS-t, hiszen rengeteg energiánk van benne” – mondta a csapatvezető, aki korábban a Ferrari technikai igazgatójaként tevékenykedett a királykategóriában.