Az FIA megerősítette, hogy megérkeztek az első befizetések, így nagyon úgy tűnik, a pilóták beletörődtek abba, hogy a tavalyi év után idén is megemelték a vezetői engedélyek (szuperlicensz) árát a királykategóriában.
Az FIA megerősítette, hogy megérkeztek az első befizetések, így nagyon úgy tűnik, a pilóták beletörődtek abba, hogy a tavalyi év után idén is megemelték a vezetői engedélyek (szuperlicensz) árát a királykategóriában.
Bár a Versenyzők Érdekvédelmi Szervezete (GPDA) az elmúlt héten levélben szólította fel a résztvevőket, hogy várjanak még a szuperlicensz árának kifizetésével, az FIA tegnap megerősítette, az első befizetések megérkeztek számlájára.
“Megerősíthetjük, hogy az FIA már három versenyzőtől megkapta a vezetői engedély árát” – mondta az irányító testület egyik sajtószóvivője.
Arra hivatkozva, hogy egyre többet kell költeni a biztonságra, az FIA a tavalyi évben drasztikusan megemelte a vezetői engedély árát, és az 1 725 eurós alapdíjat 10 000 euróra, a vb-pontok után befizetendő összeget pedig 456-ról 2 000 euróra növelte.
A szövetség azonban még ennél is tovább ment, és idén is emelt a költségeken.
Bár az emelés csekély, betudható lenne az inflációnak (az alapdíj 400, a pontonkénti ár pedig 100 euróval nőtt, valamint képbe került egy 2 720 eurós kötelező biztosítási díj is), a tavalyi emelés fényében a GPDA nem tudja hova tenni a szövetség lépését, és azonnali csökkentést követel.
Azt egyelőre nem tudni, kik fizették be az összeget.