A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh elmondása szerint megkönnyebbült, ugyanis jó döntésnek bizonyult, hogy az utolsó pillanatban áttervezték kipufogórendszerüket, és egy időre dobták innovatív megoldásukat, ami megbízhatatlannak bizonyult.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh elmondása szerint megkönnyebbült, ugyanis jó döntésnek bizonyult, hogy az utolsó pillanatban áttervezték kipufogórendszerüket, és egy időre dobták innovatív megoldásukat, ami megbízhatatlannak bizonyult.
A wokingi alakulat egy igen trükkös kipufogórendszerrel küldte pályára versenygépét a téli teszteken, ám az megbízhatatlannak és kiforratlannak bizonyult, ezért nem sokkal a szezonnyitónak helyet adó Ausztrál Nagydíj előtt a csapat komoly döntést hozott.
Méghozzá azt, hogy napok leforgása alatt egy egyszerűbb rendszerrel látja el az autót, ami nyilvánvalóan kockázatos volt, hiszen úgy érkeztek meg Melbourne-be, hogy az még nem teljesített élesben a pályán, ám úgy tűnik, hogy a csapat döntése kifizetődő volt, hiszen a szabadedzéseken és az időmérőn is kiválóan teljesített.
Arra a kérdésre, hogy megkönnyebbülést jelent-e számukra, hogy úgy tűnik, javult a csapat helyzete, Whitmarsh a következőket mondta az Autosportnak: „Igen, egyértelműen megkönnyebbülést érzek.”
„Soha nem titkoltam, hogy komoly a kockázata annak, hogy egy olyan autóval érkezünk meg a szezonnyitóra, melynek hátsó része még nem volt pályán. Azonban meg kellett hoznunk a döntést, és úgy tűnik, hogy jó irányba haladunk.”
„Az embernek vannak adatai, elemzései és szimulációi, amiben hisz, azonban egészen addig, amíg pályára nem küldi az adott elemeket, nem tudhatja pontosan, hogy az a valóságban miként működik, nincsenek-e hátulütői.”
„Maga a csomag nem volt rossz, jól teljesített azonban megbízhatatlan volt, így egy nagyon gyenge téli szezont teljesítettünk, ami miatt csalódottak voltunk. És mikor ki vagy éhezve a győzelemre, mindig feszültséget generál, ha úgy érzed, nem vagy ott, ahol lenni szeretnél.”
Whitmarsh azt is elmondta, hogy csak a március 12-én véget érő utolsó téli tesztprogramot követően hozták meg döntésüket, miszerint átalakítják kipufogórendszerüket, így a szakembereknek mindössze tíz napjuk volt arra, hogy végrehajtsák a feladatot.
Bár egyelőre – a következő futamokon – maradnak az egyszerűbb kipufogónál, a csapatfőnök nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy a szezon egy későbbi szakaszában visszaszerelik innovatív megoldásukat, mert maga a koncepció jó.
„Amit kérek és tíz nappal ezelőtt is ezt kértem, hogy álljunk le ezen dolgok fejlesztésével egy időre. Egyértelmű, hogy nagyon sok érdekes dolog van ezen a területen, azonban hatalmas kihívás a mérnökök számára, egy igazi kutatási és fejlesztési feladat” – magyarázta.
„Arra kértem mindenkit, hogy egy időre felejtsék el, és valami teljesen mást alkossanak. De abban is biztos vagyok, hogy amint lesz egy kis lélegzetvételnyi idejük, ismét elő fogják venni és dolgozni fognak rajta.”