A legendás versenyző 1994-ben és 1995-ben a Benetton, majd 2000-ben, 2001-ben, 2002-ben, 2003-ban és 2004-ben a Ferrari színeiben lett világbajnok a Forma-1-ben. Bár 2006 végén egy időre búcsút intett a száguldó cirkusznak, 2010-ben három szezonra visszatért a királykategóriába.
A Mercedes színeiben viszont már nem tudott komoly sikereket elérni: mindössze egyszer állt dobogón, és egyetlen rajtelsőséget szerzett — pontosabban szerzett volna, ha a 2012-es Monacói Nagydíjon nem sorolják hátrébb a rajtrácson, amiért egy versennyel korábban balesetbe keveredett. Norbert Haug úgy látja, honfitársa még utolsó éveiben is elképesztő formában volt, hiába mondják azt sokan, hogy már nem a régi Schumachert láthattuk.
„Utolsó évében, amikor sokan úgy jellemezték őt, hogy már nem versenyképes, pole pozíciót szerzett Monacóban — minden pálya ősanyján! Aki azzal az autóval képes volt rajtelsőséget szerezni, egyértelműen semmit sem veszített a képességeiből!” — fogalmazott az 71 esztendős szakember.
„Sokaktól hallottam akkoriban, hogy Michael már nem volt a régi, de határozottan az volt! Kezdetben még nem ismerte a gumikat, csak barázdált abroncsokat használt korábban, ráadásul más brand terméke volt, és slickeken kellett versenyezni.”
A héten lesz 10 éve, hogy Schumacher súlyos síbalesetet szenvedett — állapotáról pedig azóta nem sok információt közölt a család. Haug azt mondja, tiszteletben tartja a család kérését, ha viszont szükség lenne a segítségére, azonnal indulna.
„Tiszteletben tartom a család kívánságát, miszerint Michael egészségi állapota magánügy. Mindig így volt. Ha viszont van valami, amiben segíteni tudok, villámgyorsan ott vagyok. Egy hívás, egy üzenet, és már indulok is.”
A 2013-ban történtek óta Schumacher fia, Mick már a Forma-1-et is megjárta: 2021-ben és 2022-ben a Haas színeiben versenyzett, édesapja tanácsaira viszont nem számíthatott. Haug azt mondja, a hétszeres világbajnok óriási segítséget jelenthetett volna fia számára.
„Michael tehetséges menedzser lenne. Annyira precíz volt, mégis annyira vicces és szórakoztató a versenypályán kívül.”