A BMW Sauber német versenyzője, Nick Heidfeld úgy gondolja, hogy a kipörgésgátló betiltásával egyáltalán nem lesz veszélyesebb a versenyzés az idei évben, még az esős futamokon sem.
A BMW Sauber német versenyzője, Nick Heidfeld úgy gondolja, hogy a kipörgésgátló betiltásával egyáltalán nem lesz veszélyesebb a versenyzés az idei évben, még az esős futamokon sem.
A versenyzők többsége már korábban hangot adott félelmének, miszerint a vezetést segítő elektronikai rendszerek, így a kipötrgésgátló betiltásával sokkal veszélyesebbek lesznek az esős versenyek az idei évben.
A Versenyzők Érdekvédelmi Szervezetének (GPDA) elnöke, David Coulthard már meg is kereste az FIA illetékeseit ez ügyben, és minden erejével azon van, hogy kompromisszumos megoldást találjanak az esős versenyekre.
Mindezek ellenére Heidfeld úgy gondolja, hogy egyáltalán nem lesz veszélyesebb a versenyzés a kipörgésgátló használata nélkül az idei esztendőben.
“Ha valaki a GPDA tagjai közül mond valamit, az még nem azt jelenti, hogy a többiek is azon a véleményen vannak” – mondta Heidfeld.
“Természetesen veszélyesebb a versenyzés a vizes pályán, mint a szárazon, azonban ez mindig is így volt. Már maga a Forma-1-es autó vezetése is veszélyes. Távol kell maradnod a pályától, és akkor biztonságban leszel. Szerintem semmivel sem lesz veszélyesebb a versenyzés az idei évben.”
“Úgy gondolom, hogy a Forma-1-nek erre van szüksége. Szerintem a Forma-1-ben nincs szükség a kipörgésgátló használatára. Személy szerint sokkal jobban élvezem a vezetést az elektronikus segítségek nélkül, és a verseny is izgalmasabb, illetve élvezetesebb lesz, ebben biztos vagyok” – folytatta a német pilóta.
“Ha olyan állapotok uralkodnak egy versenyen, mint tavaly Fujiban, akkor szerintem le kell inteni a futamot, teljesen mindegy, hogy van, vagy nincs kipörgésgátló” – tette hozzá Heidfeld.