Változtat motorfejlesztési filozófiáján a Forma-1-be 2015-ben visszatért Honda – a japán gyártónál remélik, ez pozitív hatással lesz majd a teljesítményre a továbbiakban.
A Honda a McLarennel folytatott eddigi két és fél éves partnersége idején nem tudott jó eredményeket felmutatni, így elképzelhető, hogy a felek 2018-ban külön utakon folytatják majd az F1-ben.
A japán gyártó természetesen mindent megtesz azért, hogy visszanyerje a McLaren bizalmát, Haszegava Juszuke, a Honda F1-es programjának vezetője pedig a Motorsport.com-nak nyilatkozva nemrég elárulta, jelentős változások mennek végbe náluk a motorfejlesztések tekintetében.
„Változtatunk a fejlesztési módszereinken. Most már nem ragaszkodunk annyira a mono-hengeres próbapados fejlesztésekhez” – mondta a szakember, miután rá kellett jönniük, hogy komoly korrelációs problémákkal küszködnek, a próbapados tesztek ugyanis teljesen más adatokat mutattak eddig, mint amikkel a valóságban szembesültek.
„Tudunk bizonyos tényezőket és összetevőket, valamint koncepciókat ellenőrizni a mono-hengeres blokkal, de már tudjuk, mit kell ellenőriznünk a V6-os erőforrással, hogy véglegesíteni tudjuk a specifikációt.”
„Úgyhogy a továbbiakban már nem támaszkodunk annyira a mono-hengeres eredményekre. A mono-hengeres tesztek persze fontosak, de ahhoz, hogy javítsunk a teljesítményen, a V6-os eredményeket kell ellenőriznünk.”
A Honda idén különösen sokat szenved hőenergia-visszanyerő rendszerével [MGU-H], ám Haszegava állítja, a legutóbbi fejlesztésekkel már sikerült orvosolni az ezzel kapcsolatos problémákat.
„Ezt a problémát nagyon sokáig tartott megoldani. Rengeteg apró gondunk volt a motorral – és ezt a területet nagyon nehéz kiismerni a próbapadon. Lassan teljesen megoldjuk az MGU-H problémáit, csak ezt meg kell erősíteni a pályán is.”
„De az az MGU-H specifikáció, amit bevetettünk, magában foglal egy megoldást erre a gondra, szóval azt hiszem, rendben vagyunk.”