Christian Horner úgy gondolja, egy független embernek, például Ross Brawnnak kellene részt vennie a Forma-1 szabályainak alkotásában, ugyanis a jelenlegi rendszer nagyon rosszul működik.
Christian Horner úgy gondolja, egy független embernek, például Ross Brawnnak kellene részt vennie a Forma-1 szabályainak alkotásában, ugyanis a jelenlegi rendszer nagyon rosszul működik.
Jelenleg a Red Bull, a Ferrari, a McLaren, a Mercedes és a Williams vesz részt a Stratégiai Munkacsoportban, amely a Forma-1 szabályait alkotja az FIA és a kereskedelmi jogok birtokosa mellett.
A Red Bull csapatfőnöke szerint ez a rendszer nem megfelelő, ugyanis nem kellene engedni, hogy a csapatoknak ekkora beleszólása legyen a szabályozásba, ez vezetett ugyanis a jelenlegi, rossz helyzethez.
„A Stratégiai Munkacsoport meglehetősen alkalmatlan a feladatra, és folyton azt mondom, hogy a kereskedelmi jogok birtokosának vagy az irányító testületnek kellene eldöntenie, hogy milyen legyen a Forma-1 – a csapatok elé kellene rakniuk, és azt mondani, ez az, amit akarunk, ezek a szabályok, a nevezési feltételek.”
Horner elmondta, úgy gondolja, jó ötlet lenne például egy független személyt bevonni a szabályok alkotásába, aki szakmailag megfelelően tudná irányítani a szabályozást – egészen pontosan Ross Brawnra, a Ferrari és a Mercedes egykori csapatfőnökére gondol, aki szerinte alkalmas lenne a pozíció betöltésére.
„Talán szükség lenne egy független résztvevőre, valakire, aki jelenleg nem érintett: például Ross Brawnra, aki megérti az üzletet, valamint ért ahhoz, hogy milyennek kell lennie az autók specifikációjának.”
Az Osztrák Nagydíj versenyhétvégéjén újra hangossá váltak a sport felé irányuló kritikák, mivel a bonyolult szabályozási rendszer miatt még a résztvevők is nehezen tudták kisilabizálni a büntetések utáni új rajtfelállást.
„A Sport Munkacsoport eredményei azok a büntetések, amiket láthatunk – ezek túl bonyolultak. A Technikai Munkacsoport eredményei pedig a motorokat érintő jelenlegi szabályok.”
Horner szerint nem kellene hagyni, hogy a csapatok irányítsák a szabályozást, szerinte az FIA-nak lépnie kellene, és kitalálni egy jól működő rendszert, amibe az istállóknak nem engednek ekkora beleszólást.
„Szóval úgy gondolom, ezeket ki kellene venni a csoportok kezéből, elő kellene állni valamivel és a csapatok elé rakni.”