A Forma-1-es Brazil Nagydíjon ismét komoly beszédtémát szolgáltat az az új versenyigazgató iránymutatás, melyet annak érdekében vezettek be, hogy a versenyzők ne akadályozzák egymást sem a bokszutcában, sem pedig a versenypályán az időmérő edzések során. Niels Wittich versenyigazgató a hétvégét megelőzően kikötötte, hogy a versenyzők az interlagosi pálya bokszkijáratán, szigorúan a bal oldalra húzódva lassíthatnak csak le, hogy helyet csináljanak maguk előtt. A hétvége során viszont számos elképesztő jelenet lezajlott az új direktíva miatt, és bizony meglehetősen veszélyes helyzetek is kerekedtek.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy látja, szerinte egész egyszerűen arról van szó, hogy a sportág vezetői rossz területre fókuszálnak, és valójában a probléma gyökerét kellene megszüntetni. Szerinte elsősorban azt kellene alaposabban körbejárni, a versenyzőknek miért kell olyan gondosan menedzselniük a tempót a bokszból kivezető körökön.
“Egyszerűen csak túl bonyolulttá tesszük a dolgot. Van egy szabály a garázsból való kihajtásra, a bokszutcában való vezetésre, a bokszutcából való kivezetésre. Vissza kellene menni az alapokhoz: miért van szükségünk a versenyzőknek efféle kivezető körökre? Keressük meg a probléma gyökerét!” – magyarázta a Red Bull csapatfőnöke.
A fő feladatot az jelenti a versenyzők számára a kivezető körben, hogy megfelelően felkészítsék a Pirelli abroncsait a gyorskörre. Horner szerint meg kellene érteni azt, hogy ez jelenleg miért olyan kritikus tényező a Forma-1-ben.
“A guminyomás a kérdés? A gumihőmérséklet? A probléma gyökeréig kell visszamennünk, mert olyasvalamiről van szó, ami 50 évig nem létezett a Forma-1-ben. Most miért jelent problémát? Szerintem inkább a probléma okait kell megvizsgálni, mintsem ragtapasszal orvosolni, ahogy folyamatosan tesszük.”
Horner rámutatott, mivel a gumik jelentős hatással vannak az autó teljesítményre, elkerülhetetlen, hogy a csapatok próbálják a legtöbbet kihozni belőlük.
“Úgy gondolom, nagyon okos mérnökök dolgoznak itt, akik mindig az előnyöket keresik, az abroncsok pedig egy kicsit fekete mágiaként vannak jelen. Van egyfajta misztikum abban, hogy a gumikat megfelelő tartományba hozzuk, márpedig a gumi nagymértékben befolyásolja az autó teljesítményét. Látható, miért fektetünk olyan komoly erőveszítéseket a felkészítésükbe.”