Horner: Fejezzük be a ragtapaszozást, valódi megoldásra van szükség! - F1VILÁG.HU

Horner: Fejezzük be a ragtapaszozást, valódi megoldásra van szükség!

HIRDETÉS
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint hatékony megoldásra van szükség a Forma-1-ben a feltartásokkal kapcsolatos problémákra ahelyett, hogy mindenféle egyéb megoldási kísérlettel csak bonyolultabbá teszik a helyzetet a versenyzők számára.
SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 04: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 leads a line of cars in the Pitlane during the Sprint Shootout ahead of the F1 Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 04, 2023 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202311040247 // Usage for editorial use only //

A Forma-1-es Brazil Nagydíjon ismét komoly beszédtémát szolgáltat az az új versenyigazgató iránymutatás, melyet annak érdekében vezettek be, hogy a versenyzők ne akadályozzák egymást sem a bokszutcában, sem pedig a versenypályán az időmérő edzések során. Niels Wittich versenyigazgató a hétvégét megelőzően kikötötte, hogy a versenyzők az interlagosi pálya bokszkijáratán, szigorúan a bal oldalra húzódva lassíthatnak csak le, hogy helyet csináljanak maguk előtt. A hétvége során viszont számos elképesztő jelenet lezajlott az új direktíva miatt, és bizony meglehetősen veszélyes helyzetek is kerekedtek.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy látja, szerinte egész egyszerűen arról van szó, hogy a sportág vezetői rossz területre fókuszálnak, és valójában a probléma gyökerét kellene megszüntetni. Szerinte elsősorban azt kellene alaposabban körbejárni, a versenyzőknek miért kell olyan gondosan menedzselniük a tempót a bokszból kivezető körökön.

“Egyszerűen csak túl bonyolulttá tesszük a dolgot. Van egy szabály a garázsból való kihajtásra, a bokszutcában való vezetésre, a bokszutcából való kivezetésre. Vissza kellene menni az alapokhoz: miért van szükségünk a versenyzőknek efféle kivezető körökre? Keressük meg a probléma gyökerét!” – magyarázta a Red Bull csapatfőnöke.

A fő feladatot az jelenti a versenyzők számára a kivezető körben, hogy megfelelően felkészítsék a Pirelli abroncsait a gyorskörre. Horner szerint meg kellene érteni azt, hogy ez jelenleg miért olyan kritikus tényező a Forma-1-ben.

“A guminyomás a kérdés? A gumihőmérséklet? A probléma gyökeréig kell visszamennünk, mert olyasvalamiről van szó, ami 50 évig nem létezett a Forma-1-ben. Most miért jelent problémát? Szerintem inkább a probléma okait kell megvizsgálni, mintsem ragtapasszal orvosolni, ahogy folyamatosan tesszük.”

Horner rámutatott, mivel a gumik jelentős hatással vannak az autó teljesítményre, elkerülhetetlen, hogy a csapatok próbálják a legtöbbet kihozni belőlük.

“Úgy gondolom, nagyon okos mérnökök dolgoznak itt, akik mindig az előnyöket keresik, az abroncsok pedig egy kicsit fekete mágiaként vannak jelen. Van egyfajta misztikum abban, hogy a gumikat megfelelő tartományba hozzuk, márpedig a gumi nagymértékben befolyásolja az autó teljesítményét. Látható, miért fektetünk olyan komoly erőveszítéseket a felkészítésükbe.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Horner: Fejezzük be a ragtapaszozást, valódi megoldásra van szükség!
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak
Norrist egy hétig emésztették a Brazíliában történtek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!