A Red Bull és a Renault igencsak sikeres partnerséget tudhat maga mögött, hiszen az osztrák istálló 2010 és 2013 között a francia gyártó erőforrásait használva szerzett négy egyéni és négy konstruktőri világbajnoki címet a Forma-1-ben. A hibrid éra 2014-es kezdete óta azonban együttműködésük egyáltalán nem volt gyümölcsöző, ez pedig javarészt amiatt történt, mert a Renault képtelen volt ütőképes V6-ossal előállni. A felek partnersége végül 2018-ban ért véget, a Red Bull ezután váltott Honda-motorokra.
Jó ideje gyakorlatilag nyílt titok az F1-es paddockban, hogy a Renault hamarosan befejezi motorprogramját — habár elkötelezte magát a 2026-os motoréra mellett, és javában dolgozott is már az új szabályok szerint készülő erőforrásán. MInden jel arra utal, hogy az Alpine csapata így 2026-tól — de az sem elképzelhetetlen, hogy már 2025-től — Mercedes-motorokra vált, a Renault tehát felhagy az F1-es motorok gyártásával.
A hírre nemrég a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is reagált, aki sajnálatosnak nevezte a történéseket.
“Mindig szomorú vagyok, amikor egy motorgyártó elmegy” — mondta a brit szakember a média képviselőinek még Spában. “Viry [Viry-Châtillon, ahol a Renault az Alpine erőforrásait gyártja] nagyon sok éve részt vesz a Forma-1-ben, de megértem, hogy más projektekben is szerepet vállalnak.”
„Sok éven át szállítottak nekünk motorokat, így elég sok embert ismerünk ott, és minden jót kívánunk nekik a jövőre nézve.”