Először a három héttel ezelőtti Szingapúri Nagydíjon robbant az ügy a sajtóban, miszerint a Red Bull a 2021-es év során túlléphette az F1-es csapatok fejlesztési űrversenyét kordában tartani próbáló költséglimitet, az FIA pedig azóta meg is erősítette, hogy valóban enyhe szabálysértést találtak a tavalyi és az idei egyéni bajnoki címet egyaránt begyűjtő istálló fiskális jelentésében.
Bár ezen felül semmilyen hivatalos tájékoztatás nem érkezett sem a csapat, sem az FIA részéről, a médiában rendre újabb és újabb híresztelések látnak napvilágot a szabálysértés vélt részleteivel kapcsolatban, a paddockban pedig sorra ítélik el a történteket a megszólaltatott rivális csapatvezetők és pilóták, súlyos büntetést követelve a Red Bull számára. Nemrég egy levél szivárgott ki, amit a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown írt az FIA és az F1 vezetőinek, amelyben éles kritikát fogalmazott meg a túlköltekezés által „csaló” csapatokkal szemben.
Horner kifakadt az efféle vádaskodások ellen: „Elképesztően kiábrándító, amikor egy versenytársunk csalással vádol meg minket anélkül, hogy ismerné a tényeket vagy tudatában lenne az ügy bármilyen részletének.”
„Szingapúr óta olyan, mintha egy kihallgatáson ülnénk, minden a csalásoktól hangos. El tudják képzelni, milyen károkat okozott ez a brandünknek, a versenyzőinknek, a dolgozóinknak? Ráadásul mindezt egy olyan korban, amikor a mentális egészség fontossága felértékelődött. Már az alkalmazottaink gyerekeit is ezzel zaklatják a játszótéren.”
A sajtóban 1,8 millió dolláros költségtúllépésről szóló állítások terjengenek, Horner azonban most utalást tett arra, hogy ez a szám teljességgel légbőlkapott, ugyanis nagyjából csak kétszázezer dollár körül folyik a vita, illetve arról, hogy azt a költséglimiten belül vagy kívül kell-e elszámolni. Az Auto Motor und Sport az austini hétvégén már azt is tudni vélte, hogy az FIA a szélcsatornahasználat jövő évi korlátozását javasolja a Red Bullnak büntetésként, elkerülendő a hosszadalmas bírósági procedúrát.
„Ezt nem mondhatom el, mert bizalmas információ” – fogalmazott Horner. „Amint lezárul az ügy, minden átláthatóvá válik és részletezni fogom a beadványainkat és az álláspontunkat.”
„Közös kampány zajlik azért, hogy a Red Bull drákói büntetésben részesüljön párszázezer dollár miatt. Három hete folyamatosan mindenki minket gyaláz. Ez nem helyes, ennek véget kell vetni.”
„A mi nézőpontunk szerint a releváns kiadásaink mind a költséglimiten belül történtek. Jelenleg is tárgyalunk az FIA-val az enyhítő körülményekről. A csapat működését illetően semmilyen hasznunk nem származott belőle, a beadványaink mind a költséglimit alatt voltak, és arra számítunk, hogy tisztázódni fog az ügy. Egyáltalán nem érezzük, hogy bármi előnyünk származott volna ebből 2021-ben vagy 2022-ben. Ez az egész kitaláció.”